اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ارومیه:

راهپیمایی 22 بهمن اثبات ولایتمداری مردم و تداوم راه شهدا بود

امام جمعه ارومیه گفت: راهپیمایی پرشور مردم در 22 بهمن ماه، مهر اثبات ولایتمداری مردم و نشانگر تداوم راه شهدا بود.

راهپیمایی 22 بهمن اثبات ولایتمداری مردم و تداوم راه شهدا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران بر رعایت تقوای الهی اظهار داشت: مردم سرافراز آذربایجان غربی همگام با دیگر هم‌وطنان خود با حضور یکپارچه در راهپیمایی 22 بهمن ماه، ولایتمداری خود را بار دیگر به دنیا ثابت کردند.

وی در بخش نخست خطبه‌های نماز جمعه این هفته، بر لزوم رعایت تقوا در تمام ابعاد زندگی تأکید کرد و افزود: اینکه انسان بداند هر لحظه در محضر خدا است و خداوند را ناظر بر اعمال و حرکات خود ببیند، می‌تواند تأثیر بازدارندگی بسیاری در کنترل اعمال و رفتار افراد داشته و مانع ارتکاب فرد به معاصی شود.

قریشی با اشاره به ثبت عین اعمال و همچنین آثار ناشی از آنها در زندگی دیگر افراد، گفت: اعمال انسان روز قیامت در قالب سه نوع نامه عمل شخصی، جمعی و کلی بر او عرضه می‌شود که در آنها رفتارهای فردی و اجتماعی و تأثیر آنها بر روی کیفیت زندگی دیگران نیز در نظر گرفته می‌شود.

وی در همین راستا بر اهمیت توجه مسئولان بر اعمال و رفتارهای فردی و اجتماعی خود تأکید کرد و با توجه به تأثیرگذاری آنان بر روی افراد جامعه و شیوه زندگی آنها، گفت: ارتکاب عملی ناشایست و یا گفتن حرفی خلاف واقع از سوی یک مدیر یا مقام مسئول، می‌تواند آثار متعددی در جامعه بر جای گذارد که آثار همین اعمال نیز در نامه عمل آن شخص مسئول با دقت و ظرافت خاصی لحاظ می‌شود.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تقدیر از حضور گسترده اقشار مختلف جامعه در راهپیمایی 22 بهمن، این حضور را نشانه تبعیت آنان از فرامین رهبری و تداوم راه شهیدان عنوان کرد و افزود: ملت ایران اقتدار خود را در این روز به نمایش گذاشتند و با مأیوس کردن دشمنان نظام از اندیشه نفوذ در ایران، ولایتمداری و ایمان راسخ خود را به نمایش گذاشتند.

قریشی با اشاره به فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری، حفظ استقلال و عزت کشور را در سایه توجه به نیروهای داخلی عنوان کرد و افزود: برای فتح رفیع‌ترین قله‌ها، نباید حتی لحظه‌ای چشم امید به بیگانگان داشت.

موضع‌گیری‌های دوگانه غرب ریشه در خصومت دیرینه آنان با ایرانیان دارد

وی همچنین بر رفتار منافقانه غرب در پیشبرد مذاکرات اشاره کرد و افزود: امروزه عده‌ای از مردم در داخل کشور می‌خواهند دشمنی آمریکا با ایران را کمرنگ جلوه دهند و این در حالی است که ملت ایران هرگز ظلم‌ها و جنایات آمریکاییان بر سر ملت آزاده ایران را فراموش نخواهند کرد.

امام جمعه ارومیه بر لزوم بصیرت مردم در دشمن‌شناسی تأکید کرد و افزود: توجه به این مسئله سبب می‌شود هرگز فریب وعده‌های دروغین آمریکا و غرب را نخوریم، همچنان که تغییر موضع و دورویی آنان را در مذاکرات اخیر را به وضوح شاهد بودیم.

انتهای پیام/61006/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول