اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس:

نظام آموزشی کشور منطبق بر فرهنگ بومی ایران اسلامی نیست

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس، نظام آموزشی ایران را برگرفته از کشورهای توسعه‌ یافته عنوان کرد و گفت: این فرمول‌ها قابل استفاده و قابل انطباق با فرهنگ کشور ما نیست.

نظام آموزشی کشور منطبق بر فرهنگ بومی ایران اسلامی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، سید احسن علوی بعدازظهر امروز در دیدار با روسا و کارکنان آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: کار در حوزه آموزش و پرورش با توجه به درگیری مستقیم آن با جوانان و نوجوان رسالتی مهم و سنگین است.

به گفته وی، با توجه به جایگاه رفیع آموزش و پرورش در جهان و ایران اسلامی، رسیدن به اهداف فرادستی این حوزه همواره از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان به ویژه مقام معظم رهبری بوده است.

علوی با اشاره به مشکلات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی موجود، اظهار کرد: کارایی در اقدامات و فعالیت‌ها دارای جایگاه بالایی است اما اثربخشی باید نمود بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه عملکرد و استراتژی هر وزارتخانه و حتی در سطح پایین‌تر سازمان و اداره استانی، بسته به طرز تفکر مسئولان آن دارد، اضافه کرد: وجود وزرا و مدیران متخصص و کارآمد در بدنه هر سازمان و دستگاهی در پیشبرد اهداف عالی کشور نقش بسزایی دارد.

به گفته وی، متاسفانه یک طرز تفکر اشتباه در وزارتخانه آموزش و پرورش موجب تحمیل هزینه‌ها و مشکلات فراوانی برای این بخش شده است.

وی نظام آموزشی ایران را برگرفته از کشورهای توسعه‌یافته عنوان کرد و بیان داشت: این فرمول‌ها قابل استفاده و قابل انطباق با فرهنگ کشور ما نیست و به همین دلیل موجب تغییرات هر ساله در محتوای درسی شده است.

وی خاطرنشان کرد: زیربنای تمام دانش‌ها آگاهی‌دهی اداره آموزش و پرورش است و لازمه پیشرفت و ترقی در نظام آموزشی نیز آموزش سیستماتیک و توجه به علم عملی و نظری در کنار هم است.

علوی به کسری بودجه حوزه آموزش و پرورش در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید با نگاه ویژه به آموزش و پرورش، بودجه خوبی برای این ارگان در سال‌ آینده در نظر گرفته است که امیدواریم مشکلات آموزش و پرورش در استان‌ها به حداقل برسد.

وی در خصوص رشد اقتصادی منفی بی‌سابقه ایران در سال‌های گذشته، گفت: رتبه بالای رشد اقتصادی کشورهای جنگ‌زده و فاقد امنیت از جمله عراق و افغانستان در خاورمیانه نسبت به رتبه بسیار پایین ایران در این رده‌بندی با توجه به جایگاه ایران در جهان دردآور است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در ادامه به فداکاری معلم مریوانی در خصوص تراشیدن موی سر خود به خاطر دانش‌آموزش، گفت: این معلم نوع‌دوستی و انسانیت کردها را در لباس کردی به جهانیان ثابت کرد و نشان داد وظیفه معلم در تربیت روح شاگردانش بسیار بالاتر از آموزش کتب درسی است.

علوی در پایان این دیدار ضمن بازدید از پروژه‌های نیمه ‌تمام ورزشی و بخش‌های مختلف اداری آموزش و پرورش شهرستان کامیاران، با اهدای هدایایی از 17 ورزشکار برتر و 6 خبرنگار فعال این شهرستان قدردانی کرد.

انتهای پیام/79018/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول