اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی:

خشک شدن دریاچه ارومیه در تغییر اقلیم منطقه موثر است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه در تغییر اقلیم در منطقه موثر است.

خشک شدن دریاچه ارومیه در تغییر اقلیم منطقه موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسن عباس‌نژاد ظهر امروز در نشست تشکل‌های زیست محیطی منطقه شمال غرب کشور که در موزه تاریخ طبیعی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 30 تالاب در آذربایجان غربی وجود دارد که از این تعداد شش تالاب بین‌المللی است.

وی ابراز داشت: آذربایجان غربی یک استان کشاورزی و صنعتی بوده و الگوی توسعه آن الگوی کشاورزی است، هرچند از نظر صنعت جزو 16 استان کشور است.

عباس‌نژاد با بیان اینکه وضعیت دریاچه ارومیه یکی از بلاهای خانمان‌سوز منطقه است، تصریح کرد: پرت آب مصرفی در حوزه کشاورزی استان 70 درصد بوده، بهره‌وری از آب در آذربایجان غربی 30 درصد و 40 درصد بهره‌وری از زمین‌های کشاورزی است.

وی متذکر شد: بزرگ‌ترین کانون کویرزایی در استان دریاچه ارومیه بوده که در چند سال اخیر بیش از 450 هزار هکتار از اراضی را از دست داده و تبدیل به شوره‌زار شده است.

عباس‌نژاد ادامه داد: شور شدن آب‌های زیرزمینی از معضلات اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه بوده و موجب تغییر اقلیم در منطقه می‌شود و دریاچه ارومیه به تغییر اقلیم منطقه کمک می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات امروز در ایران این است که آمار صحیح و به روز وجود ندارد که این موضوع ضعف‌های برنامه‌ریزی در کشور است و خلا آمار در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/61005/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول