اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 10 ماه سال 92

281 میلیون دلار کالا از گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شد

با توجه به عملکرد گمرک استان قزوین در 10 ماه نخست سال جاری با مدت مشابه سال گذشته در بخش صادرات بیش از 365 هزار تن کالا به ارزش 281 میلیون دلار از گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شد.

281 میلیون دلار کالا از گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره گمرک استان قزوین، طی این مدت بالغ بر 365 هزار و 979 تن کالا به ارزش 281 میلیون دلار معادل 6 هزار و 972 میلیارد ریال از طریق گمرک استان قزوین به خارج از کشور صادر شده که از لحاظ وزن 41 درصد و از لحاظ ارزش 30 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

عمده‌ترین کالاهایی که از گمرک استان قزوین صادر شده عبارت از کالاهای صنعتی، مواد شوینده، آهن آلات و فولاد، شیشه، مصنوعات مسی، محصولات شیمیایی، کاشی و سرامیک، سایر کالاهای برقی، مصنوعات پلاستیکی و ملامین، موکت، کشمش و غیره است که به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، پاکستان، ایتالیا، تاجیکستان، گرجستان، آلمان، ارمنستان و غیره صادر شده است.

در بخش واردات نیز مقدار 75 هزار و 984 تن کالا به ارزش 363 میلیون دلار معادل 900 هزار و 9 میلیارد ریال از طریق گمرک استان ترخیص شده است که از لحاظ وزن 17 درصد و از لحاظ ارزش 26 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

عمده‌ترین کالاهای وارداتی شامل کمپرسور، کشنده تریلر و قطعات منفصله، محور و زیربندی تریلر، سواری، قطعات کولر خودرو، قطعات تابلوی برق، مواد شوینده، پاکت چند لایه، ورق آهن رنگی، مواد خوراکی پودری و مشابه و غیره است.

کالاهای یادشده از کشورهای امارات، چین، ترکیه، کره، آلمان، ایتالیا، تایوان، هلند، سنگاپور، اسپانیا، سوئیس، سوئد هند، اتریش و فرانسه به این گمرک وارد شده است.

در بخش امور مالی نیز گمرک استان قزوین در این مدت مبلغ یک هزار و 331 میلیارد ریال درآمد کسب کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل  چهار درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در بخش قضایی طی این مدت تعداد 290 فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش 29.4 میلیارد ریال و با مبلغ جریمه 75.2 میلیارد ریال تشکیل شده است.

در بخش امانات پستی تعداد 613 بسته به ارزش 825 میلیون ریال به خارج از کشور صادر و تعداد 624 بسته به ارزش 296 میلیون ریال به کشور وارد شده است.

انتهای پیام/77002/صا/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول