اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک استان قزوین:

فرآیند ترخیص در گمرک قزوین به حداقل رسیده است

مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: فرآیند ترخیص در گمرک این استان به حداقل رسیده و با تعامل و هماهنگی سایر دستگاه‌ها و صادرکننده و واردکنندگان کالا مصمم هستیم رضایت از این دستگاه هر روز افزایش یابد.

فرآیند ترخیص در گمرک قزوین به حداقل رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین سالاری صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌های گمرک بر اساس ضوابط تعیین شده بوده و سخت‌گیری‌‌هایی که در برخی موارد مشاهده می‌شود به دلیل الزامات دولتی است.

وی افزود: اگر در عملکرد گمرک ضعفی دیده می‌شود باید از طریق مقامات بالاتر و مجلس شورای اسلامی موانع پیش روی فعالیت‌های این سازمان برداشته شود.

مدیرکل گمرک استان قزوین اضافه کرد: برخی از مواردی که به عنوان معضل گمرکی از سوی تولیدکنندگان در این جلسه مطرح می‌شود می‌تواند به شورای گفت‌و‌گوی کشور منتقل شود تا بررسی شده و رفع موانع شود.

سالاری عنوان کرد: گمرک استان قزوین سعی دارد در روند ترخیص کالا سرعت بخشد و در این راستا تاکنون موفق عمل کرده به گونه‌ای که نخستین گمرک کشور به شمار می‌رویم که دارای 10 انبار اختصاصی برای تسهیل در امور مراجعه‌کنندگان است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی این انبارهای ترخیص کالا به این دلیل بوده که بتوانیم بر اساس ضوابط کالاهای گمرکی را در کوتاه‌ترین زمان در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: با توجه به اینکه نیروهای انسانی فعال در گمرک محدود هستند، راه‌اندازی چند انبار دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته که قطع یقین رضایت تولیدکنندگان را به همراه دارد.

سالاری ابراز کرد: اگر فعالان اقتصادی استان قزوین به ارزش‌گذاری کالای خود اعتراضی دارند می‌توانند به تهران منعکس کنند تا در مرکز تصمیم‌گیری شود و ما هم بتوانیم از لحاظ قانونی پاسخگو باشیم اما در هر جا که اختیارات استثنایی به ما اجازه دهد موانع را اصلاح می‌کنیم تا تولیدکنندگان دغدغه نداشته باشند.

وی بیان کرد: سعی شده کالاها در مدتی بین 10 تا 20 روز ترخیص شوند و تاکنون مشاهده نشده که زمان بیشتری برای ترخیص کالا صرف شده باشد.

مدیرکل گمرک استان قزوین یادآور شد: با توجه به اینکه هر کالایی برای ترخیص شرایط منحصر به فرد خود را دارد، برخی از موارد نیازمند طی مراحل بیشتری برای ترخیص است.

انتهای پیام/77010/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول