اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

گرفتن مجوز تردد دام مشکل کوچ دیرهنگام عشایر بردسیر

عشایر شهرستان بردسیر برای کوچ دیرهنگام خود به مناطق قشلاقی با مشکل گرفتن مجوز روبه‌رو شده‌اند.

گرفتن مجوز تردد دام مشکل کوچ دیرهنگام عشایر بردسیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، سوء‌استفاده قاچاقچیان و بحث خروج دام از کشور و همچنین انتقال بیماری توسط دام‌های آلوده از دلایلی است که سبب شده تا بحث کوچ عشایر و در واقع هر نوع تردد دام ممنوع شود و این مسئله برای عشایری که آماده کوچ به مناطق جنوبی استان کرمان و برخی مناطق استان هرمزگان هستند، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

هادی احمدی فرماندار بردسیر طی جلسه‌ای که با حضور مدیرکل امور عشایری استان کرمان، رئیس شبکه دامپزشکی، رئیس اداره امور عشایری و جمعی از مسئولان شهرستان در اداره امور عشایری تشکیل شد، خواستار حل این مشکل شد.

علیرضا شاکری مدیرکل امور عشایری استان کرمان در این زمینه گفت: یک عده از عشایر منطقه با توجه به برف و بارندگی‌های اخیر، اکنون قصد کوچ به مناطق قشلاقی را دارند که با توجه به نگرانی‌هایی که مجموعه دامپزشکی استان در ارتباط با انتقال بیماری از یک استان به استان دیگر دارد، با هماهنگی که توسط اداره کل امور عشایری و دامپزشکی استان صورت گرفت، این مشکل کوچ عشایر به مناطق جنوبی استان حل شد.

وی افزود: در مورد کوچ عشایر به استان هرمزگان هماهنگی‌های لازم با دامپزشکی استان هرمزگان با همکاری اداره کل دامپزشکی استان کرمان انجام شده و در حال پیگیری است.    

رضا مختاری رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر نیز گفت: کوچ فاصله زمانی دارد که بحث کوچ عشایری که الان قصد کوچ دارند، خارج از آن فاصله زمانی است، زیرا اکنون زمان اجرای فاز تب برفکی است و با توجه به برنامه‌هایی که وزارتخانه و سازمان دامپزشکی داده است در زمان اجرای این فاز بحث کوچ و تردد دام ممنوع است.

وی افزود: برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و بحث قاچاق دام که اتفاق افتاده است باید مراحل اداری انجام و تأییدیه‌هایی از استان مقصد یعنی استان هرمزگان باید دریافت شود و با توجه به اینکه فاز تب برفکی را با در نظر گرفتن اولویت عشایر انجام داده‌ایم با دریافت تأییدیه از نظر ما هیچ ممنوعیتی وجود ندارد.

به گزارش فارس، تلف شدن برخی دام‌ها به دلیل سردی هوا، عدم تامین علوفه، میزان کرایه با کامیون‌های حمل دام از جمله مشکلاتی است که گرفتن مجوز تردد دام برای عشایر آماده کوچ به وجود آورده است و هر روز که می‌گذرد، عشایر متحمل زیان بیشتری می‌شوند.

این مسئله‌ای است که سرعت عمل و یاری مسئولان مربوطه را برای رفع این مشکل می‌طلبد تا با حفظ سلامت و بهداشت جامعه و جلوگیری از قاچاق دام این قشر از جامعه دچار ضرر و زیان نشوند.

انتهای پیام/80027/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول