اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور عشایر خبر داد

تولید سالانه 180 هزار تن گوشت توسط عشایر کشور

رئیس سازمان امور عشایری کشور از تولید سالانه 180 هزار تن گوشت توسط عشایر کشور خبر داد.

تولید سالانه 180 هزار تن گوشت توسط عشایر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، جهانشاه صدیق ظهر امروز در جشن بزرگ ویژه عشایر به مناسبت دهه فجر انقلاب که در گچساران و منطقه امام‌زاده جعفر این شهرستان برگزار شد با بیان این‌که عشایر هیچ‌گاه از اعتقاد خود مبنی بر حمایت از نظام اسلامی دست نکشیده‌اند و همواره به اصول و ارزش‌ها در عمل پایبند بوده‌اند، اظهار کرد: اکنون با این جمعیت کم که دو درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند بسیاری از تولیدات؛ مربوط به آن‌ها بوده که در یک قلم آن یک چهارم گوشت مورد نیاز کشور توسط عشایر تأمین می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: اگر جامعه عشایری به هر دلیل از کار و تولید دست بکشند کشور دچار ضرر می‌شود از همین رو وظیفه داریم که در عرصه‌های مختلف مشکلات این قشر را برطرف کنیم.

صدیق با اشاره به این‌که دامداری عشایر برای تولید نباید هیچ‌گاه تعطیل شود، تصریح کرد: ولی در آن‌جایی که امکان دامداری عشایر وجود ندارد لازم است تا زمینه کار و تولید را برای آن‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله پرورش طیور و زنبورداری و کشاورزی فراهم کنیم.

رئیس سازمان امور عشایری کشور افزود: اکنون برخی از جمعیت عشایری کشور امکان دامداری ندارند که لازم است برای اشتغال آن‌ها در حوزه‌های دیگر از سوی دولت و مجلس چاره‌جویی شود.

وی به آمار پنج درصدی زراعت کشور که توسط عشایر صورت می‌گیرد اشاره کرد و گفت: اکنون عشایر 180 هزار تن گوشت مورد نیاز کشور را فراهم می‌کنند که اگر نیازهای آن‌ها برطرف شود افزایش 70 هزار تنی را نیز شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/82009/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول