اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فراکسیون عشایر مجلس خبر داد

اختصاص 2 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی به امور عشایر

رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی از اختصاص دو درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی به امور عشایر برای نخستین‌بار خبر داد.

اختصاص 2 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی به امور عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، هادی قوامی ظهر امروز در جشن بزرگ عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی شهرستان گچساران و در منطقه اما‌م‌زاده جعفر این شهرستان برگزار شد با بیان این‌که همه ما مدیون رشادت‌های عشایر در پیش و پس از انقلاب هستیم، اظهار کرد: هیچ‌گاه مبارزات عشایر سلحشور در برابر رژیم پهلوی و مقاومت آن‌ها برای پیروزی انقلاب و ایستادگی در برابر استعمارگران از اذهان ملت خارج نخواهد شد.

نماینده مردم اسفراین و رئیس فراکسیون عشایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس عشایر حماسه‌هایی آفریدند و در ایثار و فداکاری در صف نخست قرار داشتند و امروز همه وظیفه داریم به پاس قدرشناسی از آن‌ همه ایثار، مشکلات عشایر را در زمینه‌های مختلف به سرعت برطرف کنیم.

قوامی ابراز داشت: انقلاب در همه زمینه‌ها حرکتی رو به رشد داشته است و برای حمایت از اقشار مختلف و خدمت به آن‌ها به خصوص جامعه عشایری کارهای بزرگی انجام داده است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس و دولت برای تخصیص بودجه به عشایر تعامل خوبی با یکدیگر دارند و در بودجه امسال هم سعی بر این شده تا آن‌جا که ممکن است عشایر بهتر دیده شوند.

وی با بیان این‌که عشایر دو درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند و 20 درصد از پروتئین مورد نیاز کشور را تأمین می‌کنند، تصریح کرد: برای نخستین‌بار دو درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی به عشایر اختصاص داده شده است.

قوامی افزود: با این اعتبار بسیاری از مشکلات عشایر در زمینه‌های مختلف از جمله در امر تولید و پرواربندی دام‌ها برای عرضه به بازار برطرف می‌شود.

رئیس فراکسیون عشایر کشور از پیش‌بینی افزایش 70 هزار تنی تولید گوشت قرمز توسط عشایر برای سال آینده در کشور خبر داد و گفت: لازم است تا همه در دولت و مجلس مشکلات مربوط به اسکان عشایر و خسارات وارد شده به آن‌ها را به صورت هدفمند پی‌گیری کنند.

انتهای پیام/82009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول