اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل گمرکات خراسان‌جنوبی خبر داد

صادرات 121 میلیون دلاری کالا از خراسان‌جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 343 هزار و 331 تن به ارزش 121 میلیون و 624 هزار و 506 دلار از بازارچه‌های استان صادر شده است.

صادرات 121 میلیون دلاری کالا از خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بیرجند، محمدعلی خاشی اظهارداشت: این صادرات از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرکات مستقر در بازارچه‌های مرزی گلودره، یزدان، ماهیرود و دوکوهانه انجام شده است.

وی با بیان اینکه صادرات این مدت از نظر تعداد اظهارنامه تشکیل شده 38 درصد و از نظر ارزش 11 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: صادرات استان به نظر وزن 6 درصد افزایش داشته است.

مدیر‌کل گمرکات خراسان‌جنوبی عمده اقلام صادراتی استان را حلال صنعتی، هوی‌اند، مکمل سوخت، موکت، ایزوگام، سیمان، زرشک، کاشی دیوار، شکلات، ویفر، کنسرو نخود و برخی اقلام خوراکی مجاز برشمرد و افزود: این اقلام به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، آلمان و ترکمنستان صادر شده است.

خاشی به صادرات ماده 116 که مربوط به کالاهای اظهارشده در سایر گمرکات و خارج شده از گمرک و بازارچه‌های استان است اشاره کرد و ادامه داد: تعداد پروانه ارائه شده در این زمینه هشت هزار و 709 فقره بوده است.

وی ارزش این پروانه‌ها را 267 میلیون و 362 هزار و 323 دلار اعلام کرد و اذعان داشت: وزن این کالاها بیش از 505 هزار و 326 تن بوده است.

مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی ادامه داد: کالاهای صادراتی ماده 116 از نظر تعداد پروانه 49 درصد، ارزش 32 درصد و از نظر وزن 229 درصد افزایش داشته است.

خاشی عمده اقلام صادراتی از این محل را مشتقات نفتی، تراکتور، کاشی و سرامیک، موکت، انواع کودهای شیمیایی و معدنی، سیمان، تجهیزات صنعتی، انواع محصولات پروپیلینی، پی.وی.سی و انواع مواد غذایی مجاز ذکر کرد.

وی یادآور شد: همچنین 810 فقره اظهار نامه صادراتی به ارزش 206 میلیون و 449 هزار و 75 دلار به وزن 120 میلیون و 516 هزار و 756 کیلوگرم که در سایر گمرکات کشور اظهار شده از گمرک مرزی ماهیرود خارج شده است.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول