اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تجلی سی‌وپنجمین حماسه حضور ایران اسلامی ـ استان مرکز‌ی

مردم اراک گزینه مقاومت و شهادت طلبی را بر روی میز گذاشتند

همزمان با فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم با بصیرت و همیشه در صحنه اراک راهپیمایی 22 بهمن خود را با شعار «الله‌اکبر» آغاز و گزینه مقاومت و شهادت طلبی را بر علیه گزینه پوچ و توخالی آمریکایی‌ها روی میز گذاشتند.

مردم اراک گزینه مقاومت و شهادت طلبی را بر روی میز گذاشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مردم همیشه در صحنه اراک امروز و در راهپیمایی 22 بهمن با قدم‌های با صلابت و مشت‌های گره ‌کرده گزینه آمریکایی‌ها را که جز بی‌اعتمادی و سخن لاف و گزاف چیز دیگری نداشت از روی میز به دور ریختند و خواسته به حق خود یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را با حضور خود  به جای آن قرار دادند. 

بر اساس این گزارش مردم همیشه در صحنه اراک راهپیمایی خود را از میدان شهدا آغاز و با طی مسیرهای راهپیمایی به سمت مصلی بیت‌المقدس اراک در حرکت هستند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی امروز با شعارهای «مرگ بر آمریکا»و«مرگ بر اسرائیل» بار دیگر به جهانیان نشان دادند تا پای جان از دستاوردهای انقلاب حفاظت خواهند کرد.

از نکات جالب توجه راهپیمایی امسال حضور خیل عظیمی از جوانان است که با حمل پلاکاردهایی، توطئه‎های استکبار جهانی بر ضد ملت ایران را محکوم و از دستاوردهای علمی دانشمندان جوان حمایت می‌کنند.

حضور مردم و مسئولان در این راهپیمایی بسیار چشم‌گیر است و مردم با در دست داشتن پرچم‌های جمهوری اسلامی و تراکت‌های مختلف مسیر راهپیمایی را طی می‌کنند.

مسئولان اعم از استاندار مرکزی، نماینده ولی فقیه در استان، فرماندار، ائمه جمعه، مسئولان شورای شهر، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان در این مراسم حضوری پرشور دارند و در مسیرهای راهپیمایی دوشادوش مردم همانند روزهای نخستین انقلاب اسلامی در راهپیمایی شرکت کرده‌اند.

استاندار مرکزی در حاشیه این راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: خدا را شاکریم که بار دیگر شاهد بصیرت، آگاهی و هوشیاری این ملت هستیم و می‌بینیم که مردم ولایی استان همراه با دیگر ملت انقلابی ایران، به وظیفه خود در قبال اسلام و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل کردند.

محمدحسین مقیمی افزود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی نشان ‌دهنده عمق اعتماد آنها به نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت‌گزاران خود در دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حکومتی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز حضور آگاهانه مردم در این راهپیمایی را بیعت مجدد مردم ما با رهبری معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: خدا را شاکریم که چنین مردم با بصیرتی داشته و افتخار خدمت به آنان بر عهده ما قرار گرفته است.

آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی افزود: مردم استان آفتاب در سال‌های انقلاب نشان داده‌اند که در دفاع از نظام و اسلام در خط مقدم هستند، امروز نیز مردم این استان در راهپیمایی 22 بهمن حضوری پرشور و باشکوه دارند.

وی تصریح کرد: غربی‌ها  در روزهای اخیر اراجیفی را گفتند و تصور داشتند با ترساندن ایران از گزینه نظامی ملت و دولت را مجبور به عقب ‌نشینی خواهند کرد، اما حضور باشکوه مردم در راهپیمایی امروز زیباترین پاسخ به این اراجیف است.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در مسیر راهپیمایی گفت: حضور با شکوه و پرشور مردم در این راهپیمایی، یک پشتوانه عظیم برای انقلاب و مشت محکمی به دهان یاوه گویان و دشمنان انقلاب اسلامی است.

محمدحسن آصفری اظهار داشت: حضور مردم در این راهپیمایی ثابت کرد که ملت ایران همچنان به انقلاب اسلامی متعهد و وفادار بوده و توطئه‌های دشمنان نمی‌تواند از وفاداری مردم به نظام بکاهد.

وی 22 بهمن را نماد افتخار و سرافرازی ایران دانست و بیان داشت: مردم با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که همواره از مقام معظم رهبری حمایت می‌کنند و هیچگاه دست از حمایت‌های خود بر نخواهند داشت.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس گفت: مردم ایران در طول سال‌‌های گذشته ثابت کردند حضور با شکوه در عرصه‌های مختلف از جمله راهپیمایی‌ها موجب یأس و ناامیدی دشمنان انقلاب شده است.

آصفری بر ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی مردم و مسئولان تاکید کرد و ادامه داد:   تمام اقشار مختلف مردم به ویژه مسئولان باید برای حفظ این مهم بیش از پیش بکوشند.

یکی از شرکت کنندگان اراکی نیز گفت: ایران و ایرانی بار دیگر نشان داد که طرفدار حق است و همیشه پشتیبان مظلومان جهان خواهد بود.

حسین جهانیان با اشاره به تحریم‌هایی که دشمنان نسبت به ایران اعمال کرده‌اند اظهار کرد: این تحریم‌ها باعث شکوفایی استعداد ایرانیان می‌شود و ما نیازی به حمایت دشمنان نداریم و حق همیشه پیروز است.

مرتضی کسایی نیز ابراز داشت: دشمنان بدانند که هر چقدر از طریق رادیو‌های بیگانه، رسانه غربی و شبکه‌های فارسی زبان علیه ایران اقدام کنند‌، ایران و ایرانی بیدارتر می‌شوند و در صحنه حضور می‌یابند.

وی عنوان کرد: حضور بی‌نظیر مردم امروز در صحنه بیانگر حضور همین جمعیت در پیروی از ولایت فقیه و تبعیت از فرامین ایشان می‌باشد.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در راهپیمایی اظهار داشت: من به عنوان یک ایرانی شرکت در این راهپیمایی را وظیفه خود دانسته و خوشحالم که امسال نیز توانستم به وظیفه خود در حمایت از ایران عزیز عمل کنم.

شهلا احمدی افزود: ما آمده‌ایم به دشمنان  ثابت کنیم در تمام لحظه‌ها گوش به فرمان ولایت فقیه و رهبری هستیم و همچنان با هوشیاری و آگاهی کامل از آرمان‌های ارزشمند انقلاب پاسداری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: همانطور که رمز پیروزی ملت ایران در بهمن 57 وحدت و پایبندی به اسلام بود ما هم امروز اینجا آمده‌ایم تا به دشمنان ثابت کنیم تا این ملت وحدت و یکپارچگی خود را همچنان حفظ کرده و تا ابد به این وحدت پایبند خواهند بود.

یک ورزشکار اراکی نیز گفت: ما آمده‌ایم تا ثابت کنیم هر چه فشارهای دشمنان علیه این نظام بیشتر شود، عشق و علاقه مردم نسبت به انقلاب و نظام بیشتر خواهد شد.

مهین علی‌بخشی افزود: مردم ایران مردمی هستند که زیر بار فشار و تحریم قد خم نمی‌کنند، این مردم پای این نظام خون داده‌اند و تا آخرین قطره خون خود از این نظام پاسداری خواهند کرد.

لیلا جلالی یکی دیگر از شرکت کنندگان در راهپیمایی نیز گفت: دشمنان تصور می‌کنند   با تحریم و ترساندن ایران از گزینه نظامی می‌توانند مردم را از نظام مأیوس کنند، اما غافل از آن هستند که این مردم در دوران جنگ سخت‌ترین شرایط را تحمل کردند و عاقبت پیروز شدند.

وی گفت: شرکت در راهپیمایی وظیفه هر ایرانی است و دیدیم این ملت بار دیگر با حضور در راهپیمایی امروز موجی از رعب و وحشت را در دل دشمنان ایجاد کردند.

انتهای پیام/87002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول