اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نظام همیاری و مشارکت پالایشگاه جم خبر داد

بومی‌سازی قطعه تحریمی و پرکاربرد صنعتی در پالایشگاه جم

دبیر نظام همیاری و مشارکت پالایشگاه جم گفت: نمونه‌سازی و ساخت سنسور تحریمی و پرکاربرد صنعتی، توسط کارمند خلاق تعمیرات ابزاردقیق شرکت پالایش گاز فجر جم انجام گرفت.

بومی‌سازی قطعه تحریمی و پرکاربرد صنعتی در پالایشگاه جم

محمد جهانگیری‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم اظهار داشت: پالایشگاه جم از پالایشگاه‌های مهم کشور است که بیش از 27 درصد گاز کشور را تامین می‌کند.

وی افزود: با استفاده از توان متخصصان داخلی شاهد موفقیت‌های ارزشمندی در این پالایشگاه بزرگ هستیم.

این مسئول از ساخت قطعه تحریمی و پرکاربرد صنعتی در پالایشگاه جم خبر داد و خاطرنشان کرد: نمونه‌سازی و ساخت سنسور تحریمی و پرکاربرد صنعتی، توسط حسن رشیدی، کارمند خلاق تعمیرات ابزاردقیق شرکت پالایش گاز فجرجم انجام گرفت که در تمام صنایع به ویژه نفت و گاز دارای کاربرد بسیار مهم کنترلی است.

جهانگیرزاده تصریح کرد: در ماشین‌های چرخنده موجود در صنایع از قبیل توربین‌ها، کمپرسورها، موتورهای الکتریکی، پمپ‌ها و ژنراتورها نیازمند وسیله‌ای هستیم که با توجه به دوران بالای این وسایل، قادر به کنترل صحیح چرخش و لرزش آنها باشد؛ چراکه لرزش محورهای این وسایل اگر از کنترل خارج شود، منجر به آسیب‌های جدی و در بسیاری از موارد تحمیل هزینه‌ها و خسارات جانی و جانبی فراوانی می‌شود.

وی در مورد کاربرد و اهمیت مضاعف تولید این محصول گفت: از این دستگاه در پالایشگاه فجر جم حدود 500 عدد نصب و ده‌ها عدد از آن نیز به عنوان یدک نگهداری می‌شود؛ این در حالی است که با وجود تنگناهایی که اکنون در تامین کالاهای مربوط به حوزه انرژی وجود دارد، این سنسور در طیف گسترده‌تری از صنایع نیز دارای کاربرد است.

دبیر نظام همیاری و مشارکت پالایشگاه جم بیان کرد: این سنسور تولیدی که قطره‌ای از دریای بیکران همت و خلاقیت کارکنان شرکت پالایش گاز فجر جم است، کاملاً از کارایی مشابه و دقیق مدل آمریکایی برخوردار بوده و با پیگیری پیشنهاددهنده آن، از طرف خودکفایی وزارت نفت مورد تأیید و آزمایش فنی قرار گرفته و اکنون از طرف این نهاد در حال انجام امور لازم برای ممنوعیت خرید خارجی این کالا است.

جهانگیری‌زاده افزود: در آستانه جشن بزرگ انقلاب اسلامی امید است این سرزمین از تنگناها و گذرگاه تاریخی موجود به سلامت عبور کرده و ضمن طی کردن مسیر تعالی اخلاقی، بعد علم، فناوری و عرصه‌های ارزشمند دیگر را به سلامت بپیماید.  

وی ادامه داد: پیشنهادهای مهم و ارزنده دیگری نیز به واحد نظام همیاری و مشارکت شرکت پالایش گاز فجر جم رسیده که در نوع خود بی‌نظیر است و برای شکوفایی بیشتر صنعت نفت و گاز کشورمان بدون شک موثر خواهد بود.

انتهای پیام/2451/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول