اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

بورس صنایع دستی در اصفهان راه‌اندازی شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راه‌اندازی بورس صنایع دستی در اصفهان امری مهم و ضروری است که این موضوع سبب رفع بسیاری از مشکلات این حوزه در اصفهان می‌شود.

بورس صنایع دستی در اصفهان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالفضل قربانی پیش از ظهر امروز با بیان اینکه صنایع دستی یکی از مظاهر شهر اصفهان است اظهار کرد: از قدیم اصفهانی‌ها را هنرمند معرفی می‌کردند و وجود صنایع دستی در اصفهان یکی از مهمترین دلایل این موضوع به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه همچنین اصفهان را نیمی از جهان خوانده است که بخش عمده‌ای از این موضوع به دلیل وجود محصولات و صنایع دستی در سطح شهر است، اضافه کرد: طی سالهای گذشته وعده‌هایی از سوی مسئولان برای بهبود وضعیت صنایع دستی در اصفهان ارائه شده است اما این وعده‌ها جنبه عملیاتی پیدا نکرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در زمان استاندار سابق تصمیم گرفته شد که بر روی میز مدیران استان از صنایع دستی استفاده شود که این تصمیم تنها مدتی مورد استفاده قرار گرفت تصریح کرد: اما مدتی پس از اجرای این تصمیم استفاده از صنایع دستی در روی میز مدیران ادامه پیدا نکرد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه شهرداری طی دو سال متوالی حدود 300 میلیون تومان به عنوان بودجه خرید صنایع دستی اختصاص داده شد ادامه داد: اما این مبلغ برای بهبود وضعیت صنایع دستی در اصفهان کافی نبود و این بودجه‌ها نمی‌تواند مشکل صنایع دستی را در اصفهان برطرف کند.

قربانی تاکید کرد: راه‌اندازی بورس صنایع دستی در اصفهان امری مهم و ضروری است که این موضوع سبب رفع بسیاری از مشکلات این حوزه در اصفهان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه توجه به صنایع دستی در اصفهان می‌تواند مشکل اشتغال جوانان را برطرف کند، افزود: در حال حاضر 60 درصد از صنایع دستی موجود در کشور متعلق به اصفهان است و 54 اصالت یونسکو و دو اثر جهانی نیز به اصفهان اختصاص دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر نمونه‌سازی‌هایی از صنایع دستی اصفهان توسط کشور‌های دیگر تولید می‌شود و در سطح شهر‌ها و استان‌های موجود در کشور به فروش می‌رسد، گفت: مسئولان امر باید در راستای حمایت از صنایع دستی با چنین مواردی برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در حوزه صنایع دستی اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر در میدان امام (ره) مشاهده می‌شود که مغازه‌های مربوط به صنایع دستی در حال تبدیل شدن به مشاغل دیگر هستند.

قربانی با تاکید بر اینکه ایجاد مدیریت واحد در میدان امام (ره) امری لازم و ضروری است، ادامه داد: تحقق این موضوع امری جدی در راستای توجه به صنایع دستی است و قرار گرفتن رشته صنایع دستی جزو درس هنر دانش‌آموزان اصفهانی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های سالیانه صنایع دستی نیز به رونق و توسعه صنایع دستی اصفهان کمک می‌کند، تصریح کرد: صنایع دستی باید به برند اصفهان تبدیل شده و به تمام جهانیان شناسانده شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه همچنین حمایت از سازندگان صنایع دستی باید مورد توجه مسئولان امر قرار بگیرد، اضافه کرد: بخشی از ساختمان جهان‌نما نیز باید به محلی برای تولید و توزیع صنایع دستی در اصفهان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه بدنه چهار‌باغ اصفهان و میدان امام علی (ع) نیز باید به محلی برای تولید و توزیع صنایع دستی اصفهان تبدیل شوند، تاکید کرد: توجه به صنایع دستی یکی از راهکار‌های توسعه گردشگری در اصفهان است.

قربانی به یکی دیگر از معضلات موجود در شهر اصفهان اشاره کرد و یاد‌آور شد: بار ترافیکی بزرگراه شهید چمران بسیار بالا است و این بزرگراه مشکلات بسیاری از جمله آلودگی‌های صوتی و مشکلات ترافیکی دارد.

انتهای پیام/63004/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول