اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

تعریف 14 منطقه نمونه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر 14 منطقه نمونه گردشگری برای استان تعریف شده که زیرساخت‌های آن‌ها هنوز تعریف و فراهم نشده است.

تعریف 14 منطقه نمونه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امید صفایی امشب در نشست خبری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به فجر آفرینان این خطه از سرزمین پهناور ایران، اظهار کرد: برنامه‌های خوبی در راستای جذب گردشگر و توریست در سنوات گذشته تاکنون صورت گرفته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ایجاد مناطق نمونه گردشگری را از شاخص‌ها و برنامه‌های مهم این سازمان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 14 منطقه نمونه گردشگری برای استان تعریف شده که زیرساخت‌های آن‌ها هنوز تعریف نشده است.

وی، «کاکان» را از مناطق گردشگری و بکر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: استان به دلیل مناطق بکر و طبیعت زیبا و خدادادی دارای ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری است که می‌توان نهایت بهره را از آن‌ها برد.

این مسئول در ادامه به همکاری و تعامل خوب مدیرکل و مدیران منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ایجاد مناطق گردشگری اشاره و اذعان کرد: از همکاری و همراهی صمیمانه و تعامل همه‌جانبه این مجموعه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگری از سخنان خود اشاره‌ای به وضعیت سد شاه‌قاسم (ع) داشت و گفت: در سال 82 زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این سد توسط میراث فرهنگی فراهم شد.

صفایی با تاکید بر این‌که زیرساخت‌هایی از جمله شبکه برق، خط انتقال، آلاچیق، و دیگر امکانات این سد توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد فراهم شد، اذعان کرد: با تهیه زیرساخت‌ها نگهداری و استفاده بهینه از این سد به بخش خصوصی واگذار شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که به دلیل وجود سد آبی در این منطقه نگهداری آن به امور آب واگذار شد و این سازمان بر اساس ضوابط و مقررات آن را به بخش خصوصی واگذار کرد، گفت: در حال حاضر صدمات زیادی به تاسیسات گردشگری این منطقه ایجاد شده است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی به عدم روشنایی کافی در برخی نقاط گردشگری استان اذعان کرد: روشنایی لازم در مناطق گردشگری استان فراهم است.

صفایی با بیان این‌که تنها اردوگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردوگاه کوه گل دنا است، گفت: با توجه به این که اردوگاه فاصله زیادی با شبکه انتقال برق دارد و خط انتقال آن نیز طولانی و زیاد است که باعث مشکلاتی می‌شود.

انتهای پیام/82011/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول