اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی:

گردشگری ایران باید از ظرفیت‌های بین‌المللی بهره ببرد

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: نباید تنها به گردشگری در حوزه داخلی بپردازیم، باید از ظرفیت‌های بین‌المللی در زمینه گردشگری بهره‌ ببریم.

گردشگری ایران باید از ظرفیت‌های بین‌المللی بهره ببرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسد‌الله درویش‌امیری پیش از ظهر امروز در آیین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران سه پیام اساسی داشت، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که برای همه ملت‌ها و قدرت‌های دنیا، پیامی برای تعریف ساختار حکومت بعد از به ثمر رسیدن انقلاب بود.

وی بیان داشت: تاریخ ملت ایران تاریخ استقلال‌طلبی است و آزادی نیز در همه ابعاد زندگی مردم باید مورد توجه قرار گیرد و ثمره و نتیجه این دو نگاه جمهوری اسلامی است.

معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: در این دوران با رهبری امام خمینی(ره)، جمهوری اسلامی به ثمر نشست و امروز ما در سایه مقام معظم رهبری هم با دنیا حرف می‌زنیم و هم زیر سایه اسلام و با حمایت کامل مردم، سی ‌و پنجمین سال پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم.

این مسئول با اشاره به شعار « نه شرقی، نه غربی» عنوان کرد: ملت ایران اعلام کرد که فرهنگ، تاریخ و تمدن باید جایگزین شرق و غرب شود، ملتی که از تاریخ 7 هزار ساله برخوردار است و آن را به عنوان میراث گرانبها در اختیار دارد، باید جایگزین نه شرقی و نه غربی شود.

درویش‌‌امیری خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم هویت تاریخی و میراث ما حفظ شود، جوهره درخت فرهنگی، میراث فرهنگی است، میراث فرهنگی تاریخ 7 هزار ساله ملت ماست که باید همه برای حفظ آن مراقبت کنیم.

معاون سازمان میراث فرهنگی با تقدیر از استاندار کرمان به واسطه حساسیت‌ها و توجه ایشان برای تعیین مدیرکل میراث فرهنگی کرمان گفت: استاندار کرمان پیگیری مجدانه‌ای برای تعیین تکلیف میراث فرهنگی کرمان داشتند.

این مسئول بیان داشت: گردشگری به عنوان صنعت غیر دودزا و اشتغالزایی زودبازده مطرح است، ما با وجود ظرفیت بالای حوزه گردشگری، نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با اشاره به تنوع اقلیمی و آب و هوایی ایران افزود: از یک میلیارد و 150 میلیون نفر گردشگر سال 2013 از سراسر جهان، سهم ایران 4 میلیون نفر بوده است که 220 درصد آن مربوط به نیمه دوم سال است.

درویش‌امیری با ابراز تأسف از اینکه عده‌ای هنوز نگران حضور گردشگر در ایران هستند، خاطر نشان کرد: گردشگری که به ایران می‌آید، می‌داند ما فرهنگ غنی اسلامی داریم و برای هرج و مرج، بی‌بندوباری و استفاده‌های نامشروع در هتل‌ها به ایران سفر نمی‌کند.

معاون سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد: گردشگر ایران برای دیدن بیش از یک میلیون و 200 هزار اثر تاریخی و تمدن 7 هزار ساله می‌آید تا ارگ سرافراز کرمان و سایر آثار را ببیند.

درویش‌امیری با بیان اینکه امروز فرصت خوبی برای سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری فراهم شده است، تصریح کرد: بسیاری از دغدغه‌های سه دهه گذشته امروز از بین رفته است.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: رهبر معظم انقلاب در سفرهای خود به استان‌های مختلف کشور اهمیت گردشگری، رشد اقتصادی و اشتغال این حوزه را مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی سال جاری در جریان تصویب بودجه از حوزه میراث فرهنگی حمایت‌های زیادی داشت و گردشگری را در کنار حوزه صنعت و معدن قرار داده‌اند.

درویش‌امیری افزود: در حال حاضر 10 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای حوزه صنعت، معدن و گردشگری اختصاص یافته است.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت: دولت توجه ویژه‌ای به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد، البته نباید تنها به گردشگری در حوزه داخلی بپردازیم، باید از ظرفیت‌های بین‌المللی در زمینه گردشگری بهره‌ ببریم.

درویش‌امیری تصریح کرد: ما باید فضا را مهیا کنیم که گردشگران از سایر کشورهای جهان در ایران حضور یابند، گردشگری و میراث فرهنگی باید در خدمت یکدیگر باشند.

وی با بیان اینکه بخشی از صنایع دستی ما رو به نابودی و فراموشی است، گفت: صنایع دستی کشور باید احیا شود، اینها نمادی از فرهنگ، هنر و تمدن مناطق ایران هستند.

این مسئول خاطر نشان کرد: همه ما در این زمین مسئول هستیم، نباید اجازه داد تا صنایع دستی به چند نفر منحصر شود و از بین برود.

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: استقبال و حمایتی که از سوی استان کرمان برای حضور علی مهاجری در سازمان میراث فرهنگی وجود دارد، یک فرصت است تا کاستی‌های گذشته جبران شود و مسیر ترقی در حال رشد را سرعت ببخشد.

انتهای پیام/80017/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول