اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی عنوان کرد

ثبت 5500 تماس با اورژانس اجتماعی 123 خراسان جنوبی

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 5 هزار و 500 تماس تلفنی با خط تلفن 123 اورژانس برقرار شده است.

ثبت 5500 تماس با اورژانس اجتماعی 123 خراسان جنوبی

محمد‌حسن اکبری‌مطلق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: مرکز فوریت‌های اجتماعی(اورژانس اجتماعی) از جمله برنامه‌هایی است که در کارنامه فعالیت سازمان بهزیستی برای پاسخ به نیازهای امروز جامعه خودنمایی می‌کند.

وی تصریح کرد: فوریت‌های اجتماعی تلفیقی از مراکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی، اجتماعی، مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق، پاسخگوی تلفنی فوریت‌های اجتماعی 123 ، خدمات سیار فوریت‌های اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی است.

جایگزینی مداخلات روانی اجتماعی به جای مداخلات قضایی

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی یکی از مهم‌ترین اهداف موردنظر در اورژانس اجتماعی را جایگزینی مداخلات روانی اجتماعی به جای مداخلات قضایی و انتظامی دانست.

اکبری‌مطلق اضافه کرد: مداخلات روانی اجتماعی زمینه توانمندسازی افراد در معرض آسیب دیده اجتماعی و مقدمات بازگشت آنها به زندگی سالم را فراهم می‌کند.

وی در ارتباط با دریافت‌کنندگان خدمات فوریت‌های اجتماعی یادآور شد: خشونت‌دیدگان خانگی از قبیل کودک، همسر، سالمند و معلول آزاردیده، افرادی که قصد خودکشی دارند، دختران و پسران فراری از منزل، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی و غیره از جمله این افراد هستند.

فعالیت 9 اورژانس اجتماعی در خراسان جنوبی

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که در حال حاضر 9 مرکز اورژانس اجتماعی در استان در سطوح مختلف مشغول به فعالیت هستند، افزود: این مراکز شامل مراکز سطح دو و سه هستند.

اکبری‌مطلق گفت: مراکز سطح دو در شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس و فردوس که دارای خدمات سرپایی و نگهداری موقت بوده و به طور شبانه‌روزی به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی در ارتباط با مراکز سطح سه اورژانس اجتماعی اظهار کرد: این مراکز در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، سرایان، بشرویه و زیرکوه فعال بوده که به ارائه خدمات سرپایی پرداخته و در دو شیفت صبح و عصر خدمات ارائه می‌دهند.

به زودی/ افتتاح پایگاه خدمات اجتماعی در نهبندان و قاین

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی متذکر شد: سه پایگاه خدمات اجتماعی در شهرستان‌های بیرجند و سربیشه مشغول به فعالیت بوده و راه‌اندازی دو پایگاه دیگر در شهرستان‌های نهبندان و قاین در کمیته امور آسیب‌دیدگان به تصویب رسیده و در دست اقدام  و راه‌اندازی است.

اکبری‌مطلق اذعان داشت: در حال حاضر در سطح استان 13 مددکار اجتماعی، 13 روانشناس و سه مشاور حقوقی در مراکز آسیب‌ها مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری‌ تا‌کنون 750 نفر از مراکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی خدمات دریافت کرده‌اند.

ارائه خدمات به 709 نفر در مرکز مداخله در خانواده

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که 5 هزار و 500 تماس تلفنی با خط تلفن 123 اورژانس برقرار شده است، افزود: همچنین 3 هزار و 800 نفر از طریق تیم سیار اورژانس خدمات دریافت کرده‌اند.

اکبری‌مطلق یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 2 هزار و 50 نفر توسط پایگاه‌ خدمات اجتماعی شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت 709 نفر از مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق خدمات دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/69017/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول