اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشنامه 7 جلدی فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان رونمایی شد

بزرگترین گنجینه مکتوب فرهنگی سیستان و بلوچستان در قالب دانشنامه هفت جلدی فرهنگ و هنر این استان رونمایی شد.

دانشنامه 7 جلدی فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عصر امروز با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان، بزرگترین گنجینه مکتوب فرهنگی استان «دانشنامه فرهنگ و تمدن سیستان و بلوچستان» به مناسبت سی وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی در سیستان و بلوچستان رونمایی شد.

این دانشنامه فرهنگ وتمدن سیستان وبلوچستان «شامل هفت جلد کتاب نفیس در قطع رحلی و به شرح زیر است: جلد اول آئین‌ها و باورهای مردم سیستان است که توسط مزارگلستانه تألیف شده جلد  دوم آئین‌ها وباورهای مردم بلوچستان که توسط دکتر موسی محمودزهی جمع‌آوری و نگاشته شده است، جلد سوم این مجموعه توسط مزار گلستانه پیرامون هنر مردم سیستان گردآوری و تالیف شده است.   

جلد چهارم این مجموعه مشاهیر سیستان است که مؤلف آن جواد اویسی است. پنجمین جلد این  مجموعه نفیس توسط دکتر محمد تقی رخشانی و قاسم سیاسرگردآوری و نگاشته شده و تاریخ فرهنگ سیستان را به مردم علاقه‌مند معرفی می‌کند و جلد ششم و هفتم این مجموعه توسط دکتر موسی محمودزهی تحت عناوین هنر مردم بلوچستان و نامداران بلوچستان به رشته تحریر در آمده است.

لازم بذکر است: مجموعه«دانشنامه فرهنگ وتمدن سیستان و بلوچستان»به همت حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان به مدت سه سال تولید و به چاپ رسیده است . 

  انتهای پپام/75004/ش20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول