اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر دبیرخانه ادیان توحیدی:

همزیستی ادیان توحیدی مشارکتی و اعتلابخش است

دبیر دبیرخانه ادیان توحیدی گفت: همزیستی پیروان ادیان توحیدی در اصفهان همزیستی مشارکتی و اعتلابخش است.

همزیستی ادیان توحیدی مشارکتی و اعتلابخش است

به گزارش خبرگزاری فارس  از اصفهان، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی ظهر امروز در پنجمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی که به همت دفتر تبلیغات اسلامی در هتل عباسی برگزار شد، اظهار داشت: بی‌تردید پیروزی انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین تحول سیاسی معاصر است.

وی بیان داشت: ملت موحد و دین‌مدار ایران در سایه وحدت کلمه و رهبری امام راحل و با مجاهدت شهیدان حضور دین را در عرصه اجتماعی حیاتی دوباره بخشید.

دبیر دبیرخانه ادیان توحیدی تاکید کرد: ضرورت تبیین این تحول تاریخ‌ساز، رسالتی مشترک است که بیش از همه بر عهده ما است و با تلاش اندیشمندان دینی و هدایت رهبر معظم انقلاب به ثمر خواهد نشست.

وی با تبریک به همه پیروان و نمایندگانی از ادیان زرتشتی، آشوری، کلیمیان و ارامنه تصریح کرد: حضور استاندار اصفهان و دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی افتخار این جلسه است.

ارزانی با اشاره مختصری به روند برگزاری سلسله همایش‌های ادیان توحیدی در چهار ساله گذشته ابراز کرد: اصفهان همواره به گواه تاریخ  توانسته شرایطی همزیستی ادیان متعدد الهی را فراهم کند و این خود قابلیتی ستودنی است.

وی از چاپ مجلة‌الاسلام در حدود بیش از یک قرن پیش در اصفهان توسط مرکز گفت‌وگو ادیان توحیدی اشاره کرد و افزود: این امر به پیشتازی اصفهان در وحدت ادیان الهی اشاره دارد.

دبیر دبیرخانه ادیان توحیدی در ادامه از سیاست‌ها و تصمیمات دولت یازدهم در بخش وحدت ادیان توحیدی و اقلیت‌های مذهبی تشکر کرد و گفت: انتصاب حجت‌الاسلام علی یونسی به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در بخش امور اقلیت‌ها و ادیان شایسته است.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه ادیان توحیدی، تداوم و توسعه خود را مدیون حضور فعالانه اعضای دبیرخانه از جمله نمایندگان زرتشتیان، کلیمیان و ارامنه و آشوراییان است.

ارزانی با اشاره به پیامی از سوی دبیرخانه ادیان توحیدی، اقدام شایسته و قابل‌تقدیر ارامنه اصفهان و کشور را در تاخیر یک هفته ای برگزاری جشن  حضرت مسیح به خاطر همزمانی با شهادت رسول مکرم در28 صفر را متذکر شد و گفت: این حرکت خود نشانی از وحدت و زندگی مسالمت بخش است.

انتهای پیام/63030/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول