اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده کلیمیان و مرجع دینی زرتشتیان

همایش فرهنگی هنری ادیان در شیراز برگزار شد

با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، نماینده کلیمیان و مرجع دینی زرتشتیان، همایش فرهنگی هنری ادیان در شیراز برگزار شد.

همایش فرهنگی هنری ادیان در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امام جمعه موقت این شهر عصر امروز در این همایش اظهار داشت: قرآن وجوه مشترکی با ادیان توحیدی معرفی می‌کند و می‌فرماید «یَا أَهْلَ‌الْکِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَی‌کَلَمَةٍ سَوَاء بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلاَّ‌نَعْبُدَ إِلاَّ‌اللّهَ وَلاَ نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا» و از این رو مسلمانان پیامبران سایر ادیان را نیز معصوم می‌دانند.

حجت‌الاسلام حسن مرادی افزود: ما مسلمانان همان قداستی که برای پیامبر اسلام قائل هستیم برای حضرت عیسی، مریم و یحیی و ... نیز قائل هستیم و همان‌گونه که اجازه نمی‌دهیم کسی به ساحت حضرت رسول اکرم(ص) اهانت کند مانع جسارت به انبیا سه دین بزرگ دیگر توحیدی نیز می‌شویم.

وی ادامه داد: در این زمینه همان‌گونه که مسلمانان باید افراطیونی مانند القاعده و وهابیون را از دامان اسلام دور کنند لازم است سایر ادیان نیز از این گروه‌های افراطی برائت بجویند.

مسیحیان لائیک و صهیونیست‌های به اصطلاح یهودی از جمله مواردی بود که مرادی برای افراطی‌گری در سایر ادیان برشمرد و افزود: ما حساب یهودیان را از صهیونیست‌ها و حساب مسیحیان را از لائیک‌های دین ستیز جدا می‌دانیم.

به گفته وی، در گذشته نیز اقلیت‌هایی مانند دهریون و زنادقه در میان مسلمانان زندگی می‌کردند و افراد بی‌دین نیز به جز کفار حربی با شرایطی در ممالک اسلامی می‌زیستند.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: برخی به اشتباه گمان می‌کنند که زرتشتیان آتش‌پرست هستند در حالی که زرتشتیان از ابتدا یگانه‌پرست بوده، برای عناصر چهارگانه اعم از آب، باد، خاک و آتش احترام قائل هستند و آتش را به عنوان نماد روشنایی و گرمابخشی محترم می‌دانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مراسم گفت: یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی وحدت مردم و تمام ادیان و اقوام بوده چنانکه از ادیان 13 نفر از آنها در دفاع مقدس و انقلاب جان به جان آفرین تسلیم کرده و جاودانه شده‌اند و یک نفر از آنان اهل شیراز بوده است.

احمد همتی افزود: در دفاع مقدس با وجود آن که دو ابرقدرت و تمام کشورهای منطقه با صدام بودند، وحدت ملت ایران باعث شکست آنان شد و اکنون ایران اسلامی در دهه چهارم انقلاب قرار دارد.

وی ادامه داد: حضور نماینده کلیمیان سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی و گلستان‌نژاد مرجع دینی زرتشتیان در این برنامه نشان وحدت و همدلی است و این که در مجلس نماینده دارند دلالت بر روحیه مردمداری و مردمسالاری در جمهوری اسلامی است که رمز ماندگاری این نظام است.

به گزارش فارس، در پایان این برنامه چهار تن از نخبگان فرهنگی هنری اقلیت‌ها مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/2448/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول