اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

اعتبارات خراسان شمالی از محل مالیات بر ارزش افزوده کمتر از اعتبارات دهیاری‌ها است

استاندار خراسان شمالی گفت: اعتبارات این استان کمتر از اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده است.

اعتبارات خراسان شمالی از محل مالیات بر ارزش افزوده کمتر از اعتبارات دهیاری‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید‌ علی‌اکبر پرویزی بعد از ظهر امروز در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی این شهرستان اظهار کرد: تاکنون 35 میلیارد تومان از محل عوارضات مختلف در اختیار شهرستان‌ها و دهیاری‌ها گذاشته شده است که این میزان تا پایان امسال به 50 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اعتباراتی که امسال بین دستگاه‌های استان از محل اعتبارات استانی توزیع کردیم، در مجموع 40 میلیارد تومان بوده که از بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمتر است.

پرویزی همچنین تشکیل شوراهای اسلامی را به عنوان انقلابی در عرصه مشارکت مردم برشمرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شوراها شکل گرفته بود لیکن تشکیلات منسجمی نداشت که بیش از 10 سال قبل دولت هفتم نهاد شوراها را تشکیل داد.

وی افزود: دولت همچنین برای توسعه روستاها و دهیاری‌ها در روستاها سازمان دهیاری‌ها را شکل داد و در استانداری‌ها دفاتر روستایی را تاسیس کرد و در همان زمان قانون تجمیع عوارض در مجلس به تصویب رسید که بعدها قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب شد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال 50 میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل عوارضات به حساب این مراکز واریز می‌شود، تاکید کرد: البته باید فعالیت‌هایی که در مجموعه شهرها و روستاها انجام شده نمود خاصی داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تلاش هر چه بیشتر دهیاران خطاب به آنان گفت: اگر انگیزه کار ندارید، خیانت است که بمانید بلکه بایستی مشکلات روستایی را به جد پیگیر باشید و نباید از مشکلات روستاها به راحتی عبور کرد.

پرویزی تصریح کرد: به سازمان بازرسی و به دفتر خودمان، دفتر روستایی و شهری استانداری اعلام کردیم که بایستی به این اعتبار خوب نظارت شود.

وی ادامه داد: برخی دهیاری‌ها سال‌ها است که در حسابشان پول است که لازم است تا برای عمران و آبادانی در قالب برنامه توسعه، سریع‌تر صرف شود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه بایستی از ظرفیت‌ها از جمله خودروهایی که در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفته به نحو شایسته‌ای استفاده و بهره‌برداری شود، گفت: متأسفانه در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که شوراها برای رفع آن با جدیت ورود کنند.

وی اظهار کرد: اگر در روستاها قرار است تا تحرکی انجام شود، می‌بایست از طرف شما دهیاران صورت بگیرد.

پرویزی به بحث توسعه روستاها و ساخت و ساز مسکن هم اشاره کرد و خطاب به بنیاد مسکن گفت: این قدر به ساخت و سازها نباید گیر داد، مردمی که می‌خواهند دو اتاق بسازند، نباید خیلی سخت‌گیری کرد بلکه واحدهایی که در داخل محدوده روستا بوده برای ساخت الزاماً کمک شود.

وی افزود: البته نباید بگذاریم واحدها در جاهای پرت از روستا ساخته شود که مشکلات بعدی را خواهد داشت.

استاندار خراسان شمالی وعده‌های نمایندگان در گوشه و کنار را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: بعضاً آنان کارهایی را وعده می‌دهند که انجام آن دشوار است به همین خاطر به سمتی بایستی حرکت کنیم که بر اساس واقعیت‌ها به مردم وعده بدهیم و ضرورت دارد تا با مردم رو راست سخن بگوییم.

انتهای پیام/63002/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول