اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

ایجاد مدارس تخصصی ورزش اولویت کاری آموزش و پرورش است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان گفت: ایجاد مدارس تخصصی ورزش در استان یکی از اولویت‌های این اداره‌کل است.

ایجاد مدارس تخصصی ورزش اولویت کاری آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امید سهراب‌نژاد ظهر امروز در مراسم تجلیل از مدال‌آوران مسابقات ورزشی در دو سطح استانی و کشوری که در شهرستان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر مدارس تخصصی که از برنامه‌های اولویت‌دار و انجام شده آموزش و پرورش کردستان است، توسعه  کانون‌های ورزشی، نظارت بر بوفه مدارس، آهنگ یاری و برگزاری کارگاه مهارت‌های زندگی در مدارس از جمله دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده این معاونت در استان است.

وی با اشاره به نقش ورزش در زندگی انسان‌ها افزود: این مهم در سلامت روحی و روانی انسان‌ بسیار موثر است و توانایی فرد را در انجام امور روزانه افزایش می‌دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با اشاره به ضررهای نبود ورزش در زندگی روزانه افراد، خاطرنشان کرد: ورزش نکردن و نداشتن تحرک موجب فقر حرکتی شده و سلامت فرد را با خاطر مواجه می‌کند چراکه ورزش اساس و زیربنای جامعه سالم است.

این مسئو‌ یادآور شد: توجه به مقوله ورزش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفته و در این راستا نیز آموزش و پرورش استان فعالیت‌‌های زیادی را انجام داده است که باز هم جا برای انجام فعالیت بیشتر وجود دارد.

سهراب‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه هم‌‌اکنون 938 مربی ورزشی در سطح مدارس استان فعالیت دارند، بیان کرد:  550 نفر از این تعداد آقایان و 388 نفر را نیز بانوان تشکیل دادند.

وی تلاش برای تقویت فرهنگ ورزش در مدارس را امری ضروری خواند و گفت: مربیان ورزش در این زمینه می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

در این مراسم که در سالن شهید مطهری استان و به مناسبت ایام دهه مبارک فجر انجام شد، 25 نفر از دانش‌‌آموزان و 14 نفر از مربیان مدال آور مسابقات ورزشی استانی و کشوری در سنندج تجلیل شدند.

انتهای پیام/79007/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول