اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

معلمان پیشگامان راه شهادت هستند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: معلمان و فرهنگیان پیشگامان راه شهادت هستند.

معلمان پیشگامان راه شهادت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی سپاه استان همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دیانی در مراسم یادواره شهدای فرهنگی و سردار شهید محمدرضا فراهانی در مسجد مهدیه همدان با اشاره به خصوصیات برجسته این شهید اظهار کرد: معلمان فرهنگی همواره پیشگامان راه شهادت هستند و در طول تاریخ مبارزان الهی و سیاسی نیز از این گروه از جامعه بوده است.

وی با بیان اینکه صفت انبیا هدایت‌گری است، بیان داشت: معلمان چون شمع پیرامون خود را روشن می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه سیدالشهدا(ع) با ایثار خود هستی را نورافشانی کرد، افزود: شهیدتقی بهمنی، شهیدمحمدرضا فراهانی و شهید حاجی‌بابایی در تشکیل سپاه در همدان سهیم و در جهاد سازندگی در روستاها نیز فعال بودند.

وی با بیان اینکه خدای متعال برای شیعیان بن‌بستی در حوزه دین قرار نداده است، بیان داشت: شهدا در جهالت مدرن خود را به آتش کشیدند تا نور را ساطع کنند.

دیانی تصریح کرد: شهدا با خون، عالم با عمل و نبی با رسالت خود به هدایت‌گری می‌پردازد.

وی افزود: شهدا رنج‌های ناآگاهی را از جامعه زدودند و با شهادت خود بر تاریکی‌ها غلبه کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه باید از هر فرصتی برای خدمت استفاده کرد، اظهار کرد: باید امور دنیایی را برای رسیدن به سعادت آخرت قرار داد.

وی ادامه داد: شهدای جنگ تحمیلی در عمر کوتاه خود به اندازه یک قرن افتخار آفریدند.

دیانی با بیان اینکه شهدا به عنوان ذخیره‌ای برای الگوهای نسل جوان هستند، گفت: نباید اجازه دهیم فاصله‌ای بین جامعه و شهدا ایجاد شود.

وی با بیان اینکه باید نگاه ملی به شهدا داشته باشیم، تصریح کرد:‌ معلمان باید کارهای فرهنگی را در برنامه کلاسی خود بگنجانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: شهید فراهانی با روحیه خود توانست افراد منحرفی با گرایش‌های مارکسیستی را در دوران خود هدایت کند تا جایی که آنان با وی نماز جماعت می‌خواندند.

وی افزود: باید در کارها صبر، بردباری و شناخت لازم را داشته باشیم و در آموزش علم صبر را پیشه کنیم.

دیانی امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی خواند و گفت: یک معلم باید رازدار باشد و با صبر در این حرفه زمینه تربیت دانش‌آموزان را در خود ایجاد کند.

وی با بیان اینکه شهدا اگر مقام ریاست را نیز داشتند به آن دلبسته نمی‌شدند، بیان داشت: شهیدفراهانی در مدتی که شهردار بهار بود همواره به دنبال پیگیری مشکلات مردم و کمک به فقرا بود و به مسئولان توصیه می‌کرد، در کارهای خود ارتباط نزدیکی با مردم داشته و با میدان دادن به جوان‌ها در امور خود مطالعه را مدنظر قرار دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: امام خمینی(ره) نیز در امور جوان‌گرا بودند و به آنها اعتماد می‌کرد.

وی با اشاره به نقش ارزنده شهید فراهانی در خنثی کردن کودتای پایگاه نوژه تصریح کرد: اگر اکنون لیاقت شهادت برای افراد کمتر شده به این دلیل است که در رفتارها کمتر تقوا را رعایت می‌کنیم.

دیانی با بیان اینکه معلمان بزرگترین شهدای انقلاب اسلامی هستند، افزود: نباید آرمان‌های شهدا به فراموشی سپرده شد.

انتهای پیام/89006/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول