اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

106/ بهار92

صادق‌ایوبی: شیوه طراحی تابلوی «22 بهمن» در کشور مشابه ندارد

خالق تابلوی «22 بهمن» گفت: شیوه طراحی این تابلو برای نخستین بار در ایران کار شده و مشابه ندارد.

صادق‌ایوبی: شیوه طراحی تابلوی «22 بهمن» در کشور مشابه ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فردین صادق‌ایوبی ظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از تابلوی طراحی شده خود با عنوان 22 بهمن که در کتابخانه شهید مطهری سنندج نصب شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شیوه طراحی و استفاده از این نمادها در این تابلو هنوز در ایران کار نشده است.

این هنرمند کردستانی تکنیک کار را کولاژ خواند و تصریح کرد: در این طرح از عناصری غیر از مواد متداول نقاشی همچون رنگ روغن استفاده شده است.

وی بیان داشت: عناصر مورد استفاده در این طراحی شامل شیشه، پارچه، شن و مقواست که ساخت آن حدود یک ماه به طول انجامید ولی فکر و ایده آن به مدت و زمان طولانی بر می‌گردد.

این هنرمند کردستانی با اشاره به اینکه این طرح شامل چندین کبوتر و یک خورشید در وسط تابلوی با زمینه آبی آسمانی است ادامه داد: کبوتران نماد آزادی و رهایی و خورشید هم نشان از درخشش و پیروزی است.

صادق ایوبی خاطرنشان کرد: این تابلو حکایت از اتفاق و نقطه عطفی از یک شروع تاریخی جدید در کشور است.

این هنرمند کردستانی عنوان کرد: خاطرات فراوانی از دوران انقلاب به ویژه تظاهرات خیابانی همواره در ذهن دارم که بسیاری مواقع در طراحی‌ها و نقاشی‌هایم از آنها الهام می‌گیرم.

وی به هدف و انگیزه طراحی این تابلو اشاره کرد و اظهار داشت: ثبت تاریخی یکی از بزرگترین، ارزشمندترین و ماندگارترین رویداد در ایران اسلامی در قالب هنر مهمترین انگیزه برای طراحی این تابلو بوده است.

این هنرمند کردستانی خاطرنشان کرد: مجموعه کارهایی در قالب شیوه طراحی همین اثر را ادامه می‌دهم و ایده‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف در ذهن دارم که اجرایی خواهم کرد.

فردین صادق‌ایوبی متولد 1331 در شهر سنندج و فارغ‌التحصیل دانشسرای هنر و نقاشی برگزیده سومین نمایشگاه دو سالانه نقاشان ایران و همچنین نقاش انتخابی فستیوال جهانی نقاشان دنیا 1997 دهلی نو هندوستان است که برپایی چندین نمایشگاه داخلی و خارجی فردی و گروهی را در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام/79003/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول