اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مازندران در سی و پنجمین بهار انقلاب/113

پل ذغالچال ساری زیر بار ترافیک رفت

به مناسب سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فاز نخست پروژه پل ذغالچال زیر بار ترافیک رفت.

پل ذغالچال ساری زیر بار ترافیک رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، شهردار ساری صبح امروز در جشنواره سی و پنجمین پیروزی انقلاب اسلامی که در استادیوم ورزشی شهید متقی برگزار شد، با گرامیداشت یاد امام و شهدا و ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد سرافرازی و افتخار آفرینی ملت ایران هستیم.

مهدی عبوری با اشاره به اینکه مسئولان کشور در عرصه خدمت‌رسانی از هیچ فعالیتی که در راستای خدمت به مردم باشد کوتاهی نمی‌کنند، افزود: دهه فجر امسال پروژه‌های زیربنایی به منظور توسعه شهری در مرکز مازندران به بهره‌برداری می‌رسد که ضمن رضایت‌مندی شهروندان، فضای مرکز استان را برای توسعه همه‌جانبه آماده کند.

وی بیان داشت: پل سردار شهید نوری در فاز نخست با هزینه‌ای بیش از 14 میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده است و مقرر شده بود بر اساس مصوب دولت بخشی از اعتبارات این پروژه را به لحاظ مشرف بودن به شرکت نفت وزراتخانه متبوع متقبل شود.

عبوری با بیان اینکه وعده دولت در تامین مالی این پل بی‌اساس بود، تصریح کرد: کمتر از 3 میلیارد تومان از اعتبارات ساخت این پروژه را وزارت نفت تامین کرد.

وی افزود: اعتبار پروژه پل ذغالچال را شهروندان ساروی تامین کردند که در این ایام خجسته توسط مردم و مسئولان افتتاح شده است.

اتمام تملک و بهره‌برداری از کمربندی ساری

شهردار ساری به پروژه‌های در دست اجرا و قابل بهره‌برداری مرکز مازندران اشاره کرد و ادامه داد: کمربندی عقده 38 ساله شهروندان ساروی است، ما قول می‌دهیم تا پایان سال بحث تملک آن تمام و به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: کل 144 قطعه مسیر کمربندی شمالی از طریق شهرداری ساری تملک شد.

عبوری با بیان اینکه پروژه‌هایی از قبیل میانگذر شمالی، 30 متری شهبند و پروژه 30 متری مهیار تا پایان سال 93 به بهره‌برداری می‌رسند، تصریح کرد: برای کاهش ترافیک درون‌شهری بخشی از میانگذرهای داخل شهری و نیز افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی شماره شش، خانه فرهنگ و هنر، پارک‌های محله‌ای و نیز بهره‌برداری از جایگاه سی‌ان‌جی شهرداری ساری در حال انجام است که در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به احداث نیروگاه زباله‌سوز در مرکز مازندران اشاره کرد و گفت: بخش اعظمی از این پروژه انجام و به‌زودی بقیه فعالیت‌های این کارخانه به منظور رفع معضل زباله در مرکز استان اجرایی می‌شود.

شهردار ساری پروژه طرح ابن شهرآشوب را ویژه دانست و افزود: با تمام کارشکنی‌ها اجرای این طرح در حال انجام است.

وی وعده بهره‌برداری از طرح پلاژ شهرداری را در تابستان سال آینده داد و گفت: احداث بزرگ‌ترین پارک خانواده در مساحت 10 هکتار در حال انجام است و احداث شهربازی نیز در دستور کار ما قرار دارد.

عبوری انتقال پادگان را یکی دیگر از پروژه‌های اساسی شهر ساری دانست و بیان داشت: به‌زودی کار تملک پادگان از سوی شهرداری انجام می‌شود و جشن آزادسازی آن ‌را با حضور شما مردم ساروی خواهیم داشت.

وی به خلق حماسه سیاسی با مشارکت 93 درصدی مردم ساری در انتخابات اشاره کرد و گفت: مردم به نظام و انقلاب اسلامی اعتماد دارند و با رای خود رئیس جمهور خود را انتخاب کردند.

شهردار ساری تصریح کرد: مردم منتظر خلق حماسه اقتصادی از سوی دولت هستند تا از گرفتاری‌های اقتصادی رهایی یابند.

اختصاص اعتبار 20 میلیارد تومانی دولت به شهرداری ساری

وی به خدمت اخیر دولت به مرکز مازندران اشاره کرد و گفت: اختصاص اعتبار 20 میلیارد تومانی دولت تدبیر و امید به شهرداری ساری قابل تقدیر است اما این اعتبارات نسبت به عقب‌ماندگی مرکز مازندران ناچیز است.

عبوری مازندران را به عنوان استانی محروم قلمداد کرد و افزود: مازندران و مرکز آن نسبت به سایر استان‌های کشور، استانی محروم و کم برخوردارند.

وی کم‌برخورداری مازندران و شهرستان ساری را در قطعی برق و گاز عنوان کرد و ادامه داد: در فصل تابستان با مشکل برق و در زمستان با کمبود گاز مواجه هستیم.

عبوری با بیان اینکه استاندار مازندران صدای شما مردم ولایت‌مدار ساری را به گوش دولت می‌رساند، افزود: این خدمات دولت نسبت به نارسایی‌های مرکز مازندران ناچیز است.

شهردار ساری به بحران هفته گذشته در مازندران اشاره کرد و گفت: مدیریت جهادی استاندار مازندران سبب شد تا بحران در کوتاه‌ترین مدت زمان با رویکرد بسیجی جمع شود.

وی با درخواست از دولت مبنی بر اینکه توجه ویژه‌ای به رفع محرومیت و جبران خسارت ناشی از بحران در مازندران داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر بحرانی به این وسعت در استانی مانند تبریز و اصفهان ایجاد می‌شد دولت برای رفع آن بسیج می‌شد.

به گزارش فارس، مراسم جشن دهه فجر که توام با افتتاح پل سردار شهید نوری«ذغالچال» با حضور بیش از 2 هزار نفره مردم ساری و با دعوت خواننده‌های مطرح کشور امید جهان، محمد علیزاده، محمد جم، گلریز و نیز هنرمندان تئاتر و سینما داوود رشیدی و همسرش با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در استادیوم ورزشی شهید متقی برگزار شد.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول