اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه خبر داد

احداث 66 استخر پرورش ماهی در بشرویه

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه گفت:‌ تا‌کنون 66 استخر دو‌منظوره پرورش ماهی در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است.

احداث 66 استخر پرورش ماهی در بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، علی شفیعی بعدازظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از استخر دو منظوره مقیم‌زاده اظهار داشت: مصرف بهینه آب از جمله مهم‌ترین اهداف احداث استخر‌های دو منظوره است.

وی ادامه داد: بالا بردن راندمان آبیاری، افزایش سطح زیر کشت مزارع و همچنین فراهم آوردن شرایط پرورش آبزیان از دیگر دلایل احداث این استخرهاست.

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه حجم استخر افتتاح شده را 5 هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: برای احداث این استخر 650 میلیون ریال از محل اعتبارات کار‌گروه توسعه بخش کشاورزی هزینه شده است.

این مسئول از احداث 66 استخر پرورش ماهی در بشرویه خبر داد و متذکر شد: از این مجموع در 37 استخر پرورش آبزیان انجام می‌شود.

شفیعی تصریح کرد: سالانه حدود 75 هزار قطعه ماهی در بشرویه تولید می‌شود و تا کنون نیز 45 هزار قطعه ماهی سردابی در این شهرستان تولید شده است.

وی تاکید کرد: با پرورش آبزیان در استخرهای چند منظوره آب موجود مغذی شده و برای مزارع استفاده می‌شود و در نتیجه استفاده از کودهای شیمیایی نیز کاهش می‌یابد.

در ادامه این مراسم از پروژه احداث و تغذیه باغ پسته سپیده ریگ با اعتبار 2 میلیارد و 900 میلیون ریال به وسعت 60 هکتار بهره‌برداری به عمل آمد.

انتهای پیام‌/‌69006/ش20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول