اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه خبر داد

هرس مکانیزه 1100 هکتار از باغات پسته بشرویه

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه گفت: هرس مکانیزه در سطح بیش از 1100 هکتار از باغات این شهرستان در حال اجرا است.

هرس مکانیزه 1100 هکتار از باغات پسته بشرویه

علی شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: افزایش باردهی محصولات باغات پسته و جوان‌سازی درختان مسن از جمله مزایای هرس درختان با استفاده از روش‌های اصولی است.

وی ادامه داد: همچنین هرس صحیح سرشاخه‌های اضافی درختان پسته سبب حذف شاخه‌های آفت‌زده و بیمار و افزایش استحکام تنه درخت می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه متذکر شد: در همین راستا هرس مکانیزه سرشاخه‌های زاید باغات پسته در 1100 هکتار از باغات بشرویه با استفاده از دستگاه هرس مکانیزه پنوماتیک پشت تراکتوری در حال اجرا است.

شفیعی از خرید پنج دستگاه هرس مکانیزه با کمک خودیاری کشاورزان بشرویه خبر داد و اضافه کرد: این موضوع با توجه به ضرورت استفاده از روش‌های مکانیزه در روند کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی صورت گرفته است.

وی کاهش 7 تا 10 درصدی مدت زمان انجام کار و هزینه‌های کشاورزی را از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از این دستگاه برشمرد و تصریح کرد: کاهش سال‌آوری درختان، افزایش عملکرد محصولات باغی و ایجاد تناسب بین شاخه، تنه و ریشه درختان پسته نیز از دیگر فواید هرس مکانیزه درختان است.

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه اذعان داشت: این شهرستان در ردیف نخستین شهرستان‌هایی است که برای هرس باغات از این دستگاه مکانیزه استفاده می‌کند.

برداشت 2800 تن پسته از باغات بشرویه

شفیعی از برداشت 2 هزار و 800 تن پسته از سطح باغات بشرویه خبر داد و افزود: بیش از 7 هزار و 600  هکتار  از باغات شهرستان بشرویه، زیر کشت درختان پسته قرار دارد.

وی اذعان داشت: از این میزان 4 هزار و 200 هکتار  از درختان پسته بارور بوده و در سال زراعی جاری با توجه به افت 60 درصدی محصول باغات پسته به دلیل نوسانات دمایی در ماه‌های اوج  گرمای تابستانه بیش از 2 هزار و 800 تن محصول برداشت شده است.

انتهای پیام/69006/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول