اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی بشرویه خبر داد

پیش‌بینی برداشت 6 تن زعفران در بشرویه

رئیس جهادکشاورزی بشرویه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 6 تن زعفران از اراضی زیر کشت این محصول در این شهرستان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 6 تن زعفران در بشرویه

علی شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: حدود یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی بشرویه زیر کشت محصول زعفران قرار دارد.

وی از وجود یک‌هزار و 300 بهره‌بردار زعفران در بشرویه خبر داد و اضافه کرد: درآمد حاصل از برداشت زعفران برای کشاورزان حدود 14 تا 15 میلیارد تومان است.

رئیس جهادکشاورزی بشرویه متذکر شد: تاکنون برای حمایت از تولیدکنندگان زعفران اقدامات متفاوتی صورت گرفته است و در همین راستا در سال زراعی جاری 380 میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات کار گروه توسعه بخش کشاورزی به زعفران‌کاران این شهرستان پرداخت شده است.

شفیعی تصریح کرد: انطباق شرایط آب و هوا و اقلیم بشرویه با گیاه زعفران که نیاز به آب کمی دارد سبب شده است که زعفران تولید شده در بشرویه از جمله مرغوب‌ترین زعفرا‌ن‌های استان باشد.

وی یادآور شد: کاربرد گیاهان از دیرباز در ایران و دیگر کشورها بین مردم رایج بوده که در این بین زعفران به دلیل دارا بودن خصوصیات دارویی و غذایی مهم تبدیل به یک گیاه با اهمیت و باارزش زیاد اقتصادی شده است.

مدیر جهادکشاورزی بشرویه تاکید کرد: توجه ویژه به محصول زعفران به دلیل نقش عمده‌ای که در زندگی و اقتصاد کشاورزی کشاورزان خراسان جنوبی و همچنین بشرویه دارد ضروری است.

شفیعی افزود: در راستای اجرای طرح‌های تحقیقاتی در راستای ارتقای کیفیت محصول زعفران و همچنین تغذیه مزارع در منطقه سال گذشته طرح‌هایی نظیر ایجاد مزارع الگویی اجرا شده است.

انتهای پیام/69006/ح20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول