اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مازندران در دهمین ایستگاه کتاب/ 20

احمدی: کتاب به قیمت مناسب عرضه نمی‌شود

عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه بالا بودن قیمت کتاب‌ها از جمله مشکلاتی است که برای مردم وجود دارد، گفت: باید بپذیریم کتاب به قیمت مناسب عرضه نمی‌شود.

احمدی: کتاب به قیمت مناسب عرضه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدمهدی احمدی عصر امروز در بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب مازندران، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب، اتفاق بزرگ فرهنگی و اجتماعی است که در سایه این اتفاق، دستاوردهای جدید علمی و آموزشی در دسترس اهل علم و دانش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب، هر سال بهتر از سال گذشته برگزار می‌شود، تصریح کرد: شکل نمایشگاه و کیفیت کتاب‌ها در نمایشگاه دهم، بهتر از سال‌های گذشته است.

احمدی با اشاره به اینکه در همه نمایشگاه‌های کتاب حضور می‌یابم، ادامه داد: حضور مسئولان در نمایشگاه کتاب نشان‌دهنده اهمیت این مسئله است.

وی با بیان اینکه محصولات علمی و آموزشی جدید در هر نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود و می‌تواند تا حدودی نیازهای معنوی مردم و به‌ویژه نسل جوان را برآورده کند، خاطرنشان کرد: باید به این واقعه بزرگ فرهنگی، با نگاه دیگری توجه کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل حوزه نمایشگاه کتاب، نداشتن محل دائمی نمایشگاهی است، گفت: نداشتن مکان مناسب برای نمایشگاه‌های فرهنگی، مشکلاتی را هم برای اداره‌کل ارشاد و هم برای مردم به وجود آورده است.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه البته این فضا مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه فرهنگی است، اظهار داشت: اگر ارشاد بتواند این محل را خریداری و برای برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی تجهیز کند، اقدام مناسبی است.

وی با اشاره به اینکه زیاد بودن قیمت کتاب‌ها از دیگر مشکلاتی است برای مردم وجود دارد، گفت: باید بپذیریم کتاب به قیمت مناسب عرضه نمی‌شود.

احمدی با اشاره به وجود برخی مشکلات فرهنگی، تصریح کرد: حاضر هستیم برای خرید یک لباس هزینه‌های آنچنانی لحاظ کنیم اما حاضر نیستیم برای خرید یک کتاب، پول پرداخت کنیم چراکه بیشترین نیاز خود را در حوزه مادی می‌دانیم و توجهی به بخش نیازهای معنوی نداریم.

وی با بیان اینکه امروز، مهم‌ترین نیاز ما، نیاز به کتاب است، یادآور شد: در کنار کتاب می‌توانیم به همه دستاوردهای علمی دست یابیم.

انتهای پیام/86007/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول