اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مازندران در دهمین ایستگاه کتاب/ 16

رمضانی: فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم مازندران توسعه یابد

رئیس دانشگاه فرهنگیان مازندران با اشاره به اینکه نیمی از همایش‌ها به روستاها و بخش‌ها رفته‌اند، اظهار داشت: درباره نمایشگاه کتاب هم باید این کار را انجام دهیم و کتاب را به مناطق محروم ببریم.

رمضانی: فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم مازندران توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی رمضانی بعد از ظهر امروز در بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب مازندران، اظهار داشت: در مقایسه با نمایشگاه کتاب سال گذشته، امسال، ناشران بیشتری در نمایشگاه کتاب حضور یافتند و این فرصتی برای دوستداران کتاب است.

وی با بیان اینکه ناشران معتبری در این نمایشگاه حضور یافته‌اند، گفت: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، در شهرستان‌ها هم نمایشگاه کتاب برگزار شود تا همه مردم استان به نمایشگاه‌های کتاب، دسترسی داشته باشند.

رمضانی با اشاره به اینکه نیمی از همایش‌ها به روستاها و بخش‌ها رفته‌اند، اظهار داشت: درباره نمایشگاه کتاب هم باید این کار را انجام دهیم و کتاب را به مناطق محروم ببریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان مازندران گفت: در آیین دینی می‌گوییم اگر والدین نماز بخوانند، فرزند هم نماز می‌خواند و این مسئله درباره کتاب هم صدق می‌کند.

رمضانی با بیان اینکه می‌دانیم درصد مطالعه در کشور ما بسیار پایین است، تصریح کرد: آمار ارائه شده از میزان مطالعه هم آمار خالصی نیست و با مطالعه مجله، روزنامه و سایت مخلوط است و باید مطالعه رشته‌ها و کتاب‌های خاص را در آمار مطالعه لحاظ کنند.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما، عده خاصی به این مسئله توجه می‌کنند، یادآور شد: در کنار پرداختن به آیین‌های مذهبی، باید ارزش خواندن و مطالعه کردن را هم عنوان کنیم.

انتهای پیام/86007/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول