اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشن انقلاب در سلطانیه برگزار شد

جشن بزرگ انقلاب با حضور مردم و مسئولان در شهر سلطانیه برگزار شد.

جشن انقلاب در سلطانیه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جشن بزرگ انقلاب ظهر امروز در شهرستان سلطانیه با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار شد.

فرماندار شهرستان سلطانیه در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر، این ایام پرخیر و برکت را به مردم انقلابی سلطانیه به ویژه به صاحبان اصلی انقلاب که فجرآفرینان، شهدا، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا هستند، تبریک گفت و اظهار داشت: ایام‌الله دهه مبارک فجر عید بزرگ خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی ایران است.

پرویز خالقی همچنین با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروزه اگر در اقصی نقاط جهان نیز بخواهند راجع به منطقه خاورمیانه به ویژه سرنوشت ملل مسلمان تصمیمی اتخاذ کنند، لزوماً نظر مؤثر کشور ایران را رصد و لحاظ می‌کنند.

وی در ادامه افزود: استقلال در مدیریت کشور ایران که هم اکنون شاهد آن هستیم در سال‌های قبل از انقلاب اثری از آن در کشور نبوده است و اداره کشور در سال‌های قبل از انقلاب ظاهراً به دست شاهان پهلوی بوده است در حالیکه اتخاذ تصمیمات سرنوشت ساز ایران توسط سایر کشورهای دیگر انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به افزایش بصیرت مردم ایران در انقلاب اسلامی نسبت به انقلاب‌های گذشته در تاریخ این کشور ادامه داد: بزرگترین شاخصه انقلاب اسلامی ایران مردمی بودن و نقش برجسته مردم در آغاز و پیروزی این انقلاب است.

فرماندار شهرستان سلطانیه تصریح کرد: علاوه بر مردمی بودن انقلاب، رهبری نقش بسزایی در پیشبرد آرمان‌ها و پیروزی انقلاب داشته و دارد.

خالقی در ادامه سخنان خود در مورد فلسفه ایام‌الله دهه مبارک فجر و برگزاری برنامه‌ها و مراسم این دهه یادآور شد: ملت ایران در آستانه انقلاب با هوشیاری تمام و با اتکا به رهبری انقلاب که از سلاله امام حسین (ع) و حضرت محمد (ص) بود برای جلوگیری از تاراج سرمایه‌های ملی ایران از جمله نعمت نفت توسط سران استعمار جهان، در مقابلشان به پا خواستند و ایستادند و در نهایت رهبر همین مردم نهالی را در اوایل دهه 40 در شهر خون و قیام شهر مقدس قم در خاک نهاد که برای رشد و نمو این نهال آبی نیاز بود از جنس خون پاک فرزندان این کشور و خون همین شهداست که این نهال را امروزه به درختی تنومند، تناور و مثمور تبدیل ساخته است.

وی همچنین در مورد دستاوردهای انقلاب اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلاب نام و نان و انقلاب اقتصاد نبود، بلکه انقلاب ارزش‌ها بود.

این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به جمله ارزشمند بنیانگذار انقلاب که فرموده‌اند «انقلاب ما انفجار نور بود» افزود: تنها نور است که در صورت انفجار تشعشعات آن بازتاب جهانی خواهد داشت.

فرماندار شهرستان سلطانیه با تاکید بر تأثیر کشور ایران در جریان تصمیم گیری‌های جهانی و قیاس این تاثیر نسبت به سال‌های قبل از انقلاب اضافه کرد: امروزه رأی ملت ایران به نگرش و دیدگاه مشخصی، سیاستگذاری‌های کشور ابرقدرتی مثل آمریکا را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و امور خود را با دیدگاه‌های ملت ایران منطبق می‌سازند، که این تابش و بازتاب جهانی بزرگترین دستاورد انقلاب است.

وی در ادامه سخنان اشاره‌ای به ظرفیت های شهرستان سلطانیه داشت و افزود: این شهرستان در معبر راهها، گذرگاه‌ها و مجراهای اصلی و ترانزیتی بین‌المللی قرار دارد که بزرگترین آزاد راه از این شهرستان عبور کرده و شریان‌های حیاتی در آن وضعیت مناسبی به سر می‌برند، که این وضعیت مناسب راه‌های ارتباطی منجر به صادرات و واردات شهرستانی شده و امکان تردد گردشگر به این شهرستان تاریخی را فراهم می‌سازد.

این مسئول در تشریح ظرفیت‌های این شهرستان به قابلیت‌های بخش کشاورزی و دارا بودن زمین‌های مسطح و مستعد فلاحت و زراعت اشاره و میزان تولید محصولات زراعی و باغی را جزو برترین‌ها در کشور خواند و در ادامه قدمت 700 ساله بناها و تمدن 7 هزار ساله این شهرستان را تأثیرگذار در امر پیشرفت سریع شهرستان سلطانیه خواند.

وی در ادامه سعی و تلاش مسئولان به اتفاق حمایت مردم را شرط بالفعل ساختن همه این ظرفیت‌ها دانست و در مورد احیای ظرفیت‌ها استقبال از گردشگر و سرمایه گذار در شهرستان را امری مهم و ضروری خواند.

در این مراسم همچنین از خانواده‌های معظم شهیدان سید صفی‌الدین صفوی و فیض‌الله نجفی از شهدای شهرستان سلطانیه تجلیلی به عمل آمد و در راستای تکریم مقام شهدای این شهرستان از تمبر یادمان مجاهد خستگی ناپذیر معلم شهید سید صفی‌الدین صفوی از شهدای شاخص شهرستان سلطانیه و همچنین از کتاب شهدای فرهنگی شهرستان سلطانیه که به سفارش کانون بسیج شهید مفتح و به تدوین کمیته پژوهش اداره آموزش و پرورش سلطانیه به چاپ رسیده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام/2308/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول