اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

89/بهار92

میهمانی لاله‌ها در ششمین روز از دهه فجر در قروه

مسئولان شهرستان قروه در ششمین روز از دهه مبارک فجر میهمان لاله‌های به خون نشسته این دیار شدند.

میهمانی لاله‌ها در ششمین روز از دهه فجر در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، آیین عطرافشانی و ادای احترام به ساحت شهدای انقلاب اسلامی عصر امروز در گلزار شهدای شهرهای قروه، سریش‌آباد، دزج و دلبران و روستاهای این شهرستان برگزار شد، تا میثاقی دوباره باشد با تمامی آنهایی که جان خود را در راه اهداف متعالی انقلاب اسلامی فدا کردند.

شهرستان قروه 416 تن از فرزندان پاک خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کرده است که بزرگترین افتخار این شهرستان این است که اولین شهید انقلاب اسلامی در کردستان نیز از فرزندان این خطه است.

این نکته را همه شنیده‌ایم که شهدا را یاد کنیم، حتی با یک صلوات و این حضور در مناسبت‌های مختلف بهانه‌ای است تا به خودمان بگوییم که ما به یاد شهدا هستیم.

خالصانه آمده‌ایم تا زیارتتان کنیم و با دل‌های خسته اما امیدوار، خدا را در این مکان اهورایی با بغض‌های شکسته فرا بخوانیم و بگوییم که شهدا! ما شما را فراموش نکرده‌ایم... اصلاً مگر حماسه، شهادت، هویزه، طلائیه، بستان، صدای غرش توپ‌ها، حسین فهمیده‌ها و باکری‌ها، چمران‌ها، آوینی‌ها و ... فراموش‌شدنی هستند؟

نه، ما آمدیم تا بگوییم که شما در روح و باطن ما جای دارید، آمده‌ایم تا بگوییم هان ای عاشوراییان! ای شهدا، راه شما، اندیشه شما و تفکر شما در روح و روان جامعه ایرانی جای دارد.

ای شهدای آسمانی و ای غلطیده‌شدگان در سرب‌های سرد و سنگین که به عشق مام میهن و انقلاب و اسلام، سر بر سودای عشق گذاشتید.. اینجا کجاست؟ ما کیستیم... شما که بودید؟ و کجایید؟ بر مزار کدامتان بگرییم که بغض امان نمی‌دهد، بگرییم، گریه مگر دوا کند ... می‌گرییم اما زهی تاسف که گریه نیز دوا نمی‌کند ... کاش که در شهادت باز بود و ...

فرهنگ شهادت و ایثار ضامن بقای انقلاب اسلامی است

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قروه در مراسم غبارروبی مزار شهدای شهرستان قروه گفت: وجود فرهنگ ایثار و شهادت ضامن ماندگاری انقلاب اسلامی و پایداری ارزش‌ها و آرمان‌هاست.

حجت‌الاسلام حسن رستمی با اشاره به فداکاری‌ها و رشادت‌های رزمندگان و مجاهدان راه حق و حقیقت اظهار داشت: شهدا به راستی افرادی هستند که بر عهد خود با خداوند ثابت قدم بوده‌اند و در راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی جان خود را فدا نموده‌اند.

وی شهادت را بالاترین و ارزشمندترین جایگاهی دانست که انسان می‌تواند به آن دست یابد و خاطرنشان کرد: خداوند نعمت‌های بیشماری برای انسان‌ها قرار داده است که شهادت بالاترین این نعمت‌هاست به گونه‌ای که چیزی بالاتر و با ارزش‌تر از آن وجود ندارد.

این مسئول وجود فرهنگ ایثار و شهادت را رمز ماندگاری انقلاب اسلامی خواند و افزود: گذشت 35 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی نشان‌دهنده این واقعیت است که وقتی ملتی به فرهنگ شهادت باوری قلبی داشته باشد ماندگار خواهد شد.

امام جمعه موقت شهرستان قروه به ترس دشمنان از ارزش‌های انقلاب اسلامی اشاره نمود و تصریح کرد: دشمنان ما از قدرت نظامی ما نخواهند ترسید بلکه آنان از عزم و اراده ما و از ارزش‌ها و آرمان‌های ما می‌ترسند، آنان از اعتقاد قلبی ما در راه رسیدن به باورهای انقلاب اسلامی وحشت زده‌اند و توان مقابله با قدرت ایمان ما را ندارند.

وی در پایان سخنان خود به جایگاه نماز اشاره و تاکید کرد: فردی لیاقت شهادت و رسیدن به مقام شامخ شهدا را خواهد داشت که برای نماز اول وقت اهمیت و ارزش والایی قائل باشد.

انتهای پیام/79009/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول