اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ادره آزمایشگاه‌های اداره‌کل محیط زیست استان زنجان:

پسماند واحدهای روی مهمترین آلودگی زیست محیطی در زنجان است

رئیس ادره آزمایشگاههای اداره‌کل محیط زیست استان زنجان گفت: در حال حاضر پسماندهای واحدهای صنعتی روی به عنوان مهمترین آلودگی زیست محیطی در زنجان به شمار می‌رود.

پسماند واحدهای روی مهمترین آلودگی زیست محیطی در زنجان است

سید جعفر خامصی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه آلودگی‌های زیست‌محیطی به لحاظ کمی و کیفی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، اظهار داشت: یک نوع آلودگی امکان دارد دارای کمیت بالا و کیفیت پایین باشد در حالیکه نوع دیگری از آلودگی ممکن است دارای کمیت پایین و کیفیت بالا باشد.

وی به مهم‌ترین آلودگی‌های زیست محیطی استان زنجان اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر کیک‌های دفعی واحدهای صنعتی روی که به لحاظ سمی و خطرناک بودن در سطح بالایی قرار دارند مهم‌ترین آلودگی زیست محیطی در استان به شمار می‌رود.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره‌کل محیط زیست استان زنجان گفت: آلودگی‌های مربوط به زباله‌های شهری موضوع دیگری است استان زنجان رتبه خوبی در این زمینه ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: دفع غیر اصولی پساب‌های مراکز جمعیتی روستایی در زنجان از لحاظ درجه اهمیت به عنوان سومین آلوده‌کننده به شمار می‌رود که به منابع آب شرب از جمله سد تهم مربوط می‌شود.

خامصی به اقدامات صورت گرفته برای رفع آلودگی‌های ناشی از دفع کیک‌های شهرک‌های تخصصی روی اشاره و ابراز کرد: در این زمینه  با تشکیل کمیته ساماندهی پسماندهای روی نسبت به بررسی موارد نقص و ضعف محل دفع کیکها اقدام کردیم.

وی اظهار کرد: در این کمیته نتیجه‌گیری شد چند اقدام اساسی در زمینه رفع آلودگی‌های مربوط به پسماندهای روی در اولویت قرار گیرد که ایزولاسیون محل نگهداری کیک‌ها در داخل واحدهای صنعتی روی از جمله آنها است.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره‌کل محیط زیست استان زنجان بیان داشت: استفاده از سیستم‌های کاهش دهنده آلودگی هوا در رابطه با موضوع برگشت پساب‌های صنعتی اقدام دیگری در این زمینه است.

این مسئول به تنظیم برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در زمینه رفع آلودگی‌های مربوط به واحدهای صنعتی روی اشاره کرد و گفت: در برنامه کوتاه مدت قرار است نسبت به ساماندهی محل نگهداری کیک‌های دفعی واحدهای صنعتی روی و پاکسازی مسیرها، معابر و خیابان‌های این واحدها اقدام شود.

خامصی به برنامه‌های طرح بلند مدت اشاره و بیان کرد: در این برنامه که طبق پیش‌بینی‌ها قرار است دو ساله به بهره‌برداری برسد مقرر شده است محلی برای انتقال کیک‌های شهرک روی انتخاب شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سایت بازیافت کیک‌های روی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این سایت تمام مشکلات مربوط به مدیریت پسماند‌های روی حل خواهد شد.

انتهای پیام/73010/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول