اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین دوره مسابقات نقاشی در زنجان برگزار شد

نخستین دوره مسابقات نقاشی در دانشکده فنی و حرفه‌ای سما زنجان برگزار شد.

نخستین دوره مسابقات نقاشی در زنجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان شامگاه چهارشنبه نخستین دوره مسابقات نقاشی در دانشکده فنی و حرفه‌ای سما زنجان برگزار و با استقبال دانشجویان همراه شد.

مدیر گروه رشته نقاشی دانشکده فنی و حرفه‌ای سما زنجان در حاشیه این مسابقه اظهار داشت: رشته هنری نقاشی در برابر سایر رشته‌های دانشگاهی مظلوم واقع شده است.

نسرین جعفری افزود: متاسفانه رشته هنری نقاشی، همیشه در برابر رشته‌های ریاضی و تجربی در دانشگاه‌ها و حتی در هنرستان‌ها هم مظلوم واقع شده و این ترس و نگرانی در خانواده‌ها وجود دارد که فرزندان با تحصیل در این رشته هنری در آینده از نظر بازار کار با مشکل مواجه شوند.

وی هنر را غذای روح دانست و یادآور شد: گرایش به زیباشناسی، در ذات انسان بوده و باید هنر به صورت آکادمیک و علمی پرورش داده شود، تا فرق بین هنر آکادمیک و هنر بازاری مشخص شود.

این مسئول تاکید کرد: با ایجاد رشته نقاشی در دانشکده سمای زنجان، سعی بر این است تا با برگزاری جشنواره، همایش و کارگاه‌های آموزشی، دانشجویانی را که مشتاق تحصیل در این رشته هستند از لحاظ بنیه علمی و عملی، به سطح بالا و متعالی ارتقاء دهند.

مدیر گروه رشته نقاشی دانشکده فنی و حرفه‌ای سما زنجان ادامه داد: این اقدام باعث ارتقای سطح فرهنگ جامعه، دید زیباشناسنامه و به نوعی باعث آشتی مردم با رشته‌های هنری می‌شود.

جعفری تصریح کرد: هنری که پشتوانه علمی، شناخت، تفکر و احساس در آن همراه با تکنیک و مهارت، پرورش پیدا کرده و اثر هنری را تبدیل به یک اندیشه متعالی می‌کند، می‌تواند مقبولیت جامعه را به همراه داشته باشد.

وی گفت: با ایجاد رشته نقاشی در این مرکز، فضای هنری شهر می‌تواند رنگ دیگری پیدا کرده و از وجود دانش‌آموختگان هنری این شهر که متأسفانه کمتر از وجود آنها در رشته تخصص‌شان بهره گرفته شده، برای تربیت دانشجویان استفاده شود.

این مسئول تاکید کرد: این اقدام، رونق بازار هنری در شهر را به دنبال داشته و کیفیت نمایشگاه‌های نقاشی نیز به تدریج ارتقاء پیدا می‌کند.

مدیر گروه رشته نقاشی دانشکده فنی و حرفه‌ای سما زنجان خاطرنشان کرد: نخستین دوره مسابقات نقاشی در دانشکده فنی و حرفه‌ای سما زنجان برگزار و با استقبال دانشجویان همراه شد.

جعفری افزود: این مسابقات نویدبخش روزهای روشن و درخشانی برای رشته نقاشی و مشتاقان تحصیل در این رشته در شهر زنجان است.

لازم به ذکر است اثر دو نفر از دانشجویان به نام‌های فرهاد سربی و ربابه الله‌وردی به عنوان اثرات برگزیده معرفی شد.

انتهای پیام/2308/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول