اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا:

هنجارشکنی و افراطی‌گری در جنبش دانشجویی مورد تأیید نیست

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: هر چند که باید تنوع نظر در دانشگاه باشد اما هنجارشکنی، زیر سؤال بردن نظام و اقدامات افراطی در قالب جنبش دانشجویی مورد تأیید نیست.

هنجارشکنی و افراطی‌گری در جنبش دانشجویی مورد تأیید نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهرداد نجفی عصر امروز در نشست خبری با موضوع جنبش دانشجویی اظهار داشت: مردم ایران در برهه‌های تاریخی انقلاب و ایام‌الله نظیر 22 بهمن ماه و 9 دی ماه نشان دادند که اهل ایستادگی و مقاومت هستند.

وی با مرور کوتاه فراز و نشیب‌های جنبش دانشجویی افزود: جنبش دانشجویی همیشه به عنوان پرچم‌دار و نیروی خط مقدم تحولات انقلابی کشور نقش داشته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا تصریح کرد: جنبش دانشجویی با فاصله گرفتن از سال‌های ابتدایی انقلاب دچار رخوت شد و در دولت‌های مختلف قیدهای مختلفی داشته است.

وی اضافه کرد: آنچه امروز در دانشگاه‌ها شاهد هستیم، برخی توان صحبت ندارند و برخی نیز بهانه‌های مختلفی از جمله بسته بودن فضا و نبودن تریبون و کرسی‌ها را مطرح می‌کنند.

نجفی خاطرنشان کرد: در این شرایط برخی از این افراد به دامن احزاب پناه بردند که این موضوع برای جنبش دانشجویی مضر است.

وی گفت: برخی دانشجویان به جای تحلیل سیاسی و فرا حزبی بودن، برای بازگشتن به قدرت به سمت افراد و احزاب روی می‌آورند.

وی بیان کرد: رکن جنبش دانشجویی استقلال از احزاب است اما متأسفانه بعضی از دانشجویانی که تاریخچه افراطی‌گری در کارنامه خود دارند به دامن احزاب مختلف پناه می‌برند.

نجفی خاطرنشان کرد: اگر تاریخچه تشکل‌ها را در دانشگاه بررسی کنیم، تشکل‌هایی بوده‌اند که همواره در چارچوب قانون رفتار کرده و در تمام دولت‌ها و با رعایت هنجارها به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

وی گفت: برخی از تشکل‌ها نیز به دلیل هنجارشکنی، فضای آرامش دانشگاه را به جنجال تبدیل کردند و در نتیجه از ادامه فعالیت بازماندند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا خاطرنشان کرد: اگر تشکلی در چارچوب قانون و با در نظر گرفتن معیارهای صحیح حرکت کرده هیچ کس منافی فعالیت آن‌ها نبوده است.

وی تأکید کرد: باید تنوع نظر در دانشگاه باشد ولی هنجارشکنی، زیر سؤال بردن نظام و اقدامات افراطی در قالب جنبش دانشجویی مورد تأیید نیست.

نجفی در ادامه سخنان خود مدیریت در دانشگاه بوعلی سینا را یک روش معتدل دانست و افزود: روش مدیریت رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا حاکی از آزادی بیان در دانشگاه است همچون تحولات دیگر از جمله ایجاد استادیوم علمی که در برنامه‌های آتی دانشگاه در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به نظر یکی از خبرنگاران که در دانشگاه‌ها تک صدایی وجود دارد، گفت: تشکل‌های مختلفی در دانشگاه حضور دارند، در دانشگاه نباید آرامش را با تک‌صدایی اشتباه گرفت.

این مسئول در پاسخ یکی از خبرنگاران درباره توافق ژنو و صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور گفت: رئیس جمهور به راحتی منتقدین ژنو را کم سواد و بی‌سواد معرفی کردند.

وی با اعتراض به این شیوه برخورد با منتقدین افزود: جنبش دانشجویی جزء فرهیختگان جامعه هستند و بر خواست مطالبات خود و حفظ موضع انتقادی در سال‌های گذشته همیشه پرچم‌دار بوده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: رئیس جمهور در این زمینه کم تحملی کرد و از دانشگاهیان خواست موضع بگیرند، اما سؤال اینجاست که آیا منظور از موضع گرفتن حمایت است.

وی با طرح این سؤال که آیا دانشگاه و بیداری دانشجویی باید از توافقنامه ژنو حمایت کنند تا مطلوب رئیس‌جمهور واقع شود و آیا اساتید دانشگاه مخالف توافقنامه ژنو هم کم سواد یا بی‌سواد هستند، اظهار داشت: آیا دانشمندان هسته‌ای ما که از توافقنامه ژنو انتقاد داشتند بی‌سواد هستند و حامیان توافقنامه باسوادند؟

نجفی اذعان داشت: به راحتی می‌توان یک مناظره درون دانشگاه بین موافقین با سواد و منتقدین کم‌سواد شکل بگیرد تا ابعاد توافقنامه ژنو در معرض دید مردم قرار گیرد.

وی تأکید کرد: متأسفانه به جای شفاف‌سازی دولت درباره توافقنامه ژنو باید از سنای آمریکا محتوا را بشنویم و به جای شفاف‌سازی و پاسخ‌گویی، منتقدین به عنوان کم‌سواد جلوه داده می‌دهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خاطرنشان کرد: دولت جدید که می‌گوید انتقادها را می‌شویم و به حقوق‌دان بودن خودشان افتخار می‌کنند، چرا در مقابل انتقاد این قدر کم تحمل هستند.

وی تصریح کرد: مذاکرات ژنو باید به صورت شفاف و صادقانه با مردم مطرح شود و آنچه داده و آنچه گرفته شده باید طرح و به بوته نقد کشیده شود.

نجفی گفت: سؤال اصلی جنبش دانشجویی این است که چرا توافقنامه ژنو شفاف‌سازی و به مجلس ارائه داده نشد و چرا صحبت‌های ژنو باید از تریبون‌های خارجی به گوش مردم برسد.

وی در پایان سخنان خود با انتقاد از استاندار همدان یادآور شد: آقای استاندار ادعا داشتند که فارغ از جریان‌های سیاسی است اما عملکرد معاونان وی با این شعارها هم‌خوانی ندارد.

انتهای پیام/89092/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول