اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

محمدخانی در مناظره با طباطبایی:

روحانی متوجه تبعات «بی‌سواد خواندن» مخالفان توافق ژنو نیست

مسئول شاخه دانشجویی جمعیت ایثارگران گفت:مسئول شاخه دانشجویی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در مورد دولت آقای روحانی نقدهایی داریم،گفت: چون دولت در ابتدای راه است نقدهایمان را مطرح نمی‌کنیم.

روحانی متوجه تبعات «بی‌سواد خواندن» مخالفان توافق ژنو نیست

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، عبدالمطهر محمدخانی مسئول شاخه دانشجویی جمعیت ایثارگران عصر امروز در مناظره با شهاب طباطبایی از فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب که به همت شاخه دانشجویی حزب اسلامی کار در محل این حزب برگزار شده بود ضمن گرامیداشت دهه فجر، اظهار داشت: فعالیت سیاسی طیف جوان نکته خیلی مهمی است و انشاء‌الله که ادامه‌دار باشد.

وی افزود: فعالیت‌هایمان باید در چارچوب ساختارهای نظام باشد و فضا برای فعالیت فراهم است و ما می‌توانیم کارهایمان را انجام دهیم و پیش ببریم. البته برخی نحله‌های سیاسی اهدافشان با نظریات اکثریت مردم و قانون اساسی در تضاد بوده است و از همین رو در این سی و چند سال فضایی برای فعالیت نداشته‌اند.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا به اظهارات امروز رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه منتقدان توافقنامه ژنو بی‌سواد هستند، اشاره و تصریح کرد: بنده نگران این نوع مواضع هستم البته فکر می‌کنم شخص رئیس‌جمهور متوجه تبعات این صحبت‌ها نیستند بنابراین نباید فضای گفت‌وگو بسته شود.

محمدخانی با تأکید بر اینکه نباید منتقدان را بی‌سواد و یا افراطی دانست، گفت: این مواضع از سوی هر جناحی که صورت بگیرد جای تعجب دارد؛ اینکه هفته‌نامه‌ای به خاطر یک تیتر تعطیل شود موضوع خوبی نیست. آقایان از روزنامه وطن امروز 11 شکایت کردند که 10 مورد آن از سوی دبیرخانه شورای امنیت ملی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طی این چند ماه فضا بهتر شده است، گفت: نباید با روش‌های خطرناک‌تری جلوی باز شدن این فضا را بگیریم.

مسئول شاخه دانشجویی جمعیت ایثارگران در پاسخ به اظهارات مجری بر این اساس که چه نقدی به جریان اصولگرایی دارید، خاطرنشان کرد: نقد جریان اصولگرایی در یک حزب اصلاح‌طلب خیلی سخت است اما در عین حال معتقدم جریان اصولگرایی در تحقق شعارها و ارزش‌هایی که بر آن تأکید داشته‌اند در برخی موارد مسامحه کردند.

محمدخانی عدم ایستادگی محکم در توسعه عدالت و مبارز با فساد اقتصادی را نیز از دیگر نقدهای خود به جریان اصولگرایی عنوان و تصریح کرد: مردم در خصوص مسائل اقتصادی و تبلیغ بسیار حساس هستند. امروز پسر یکی از مقامات کشور پرونده دارد اما راست راست در کشور می‌چرخد و مردم از این تبعیض‌ها ناراحت می‌شوند و یک وبلاگ‌نویس حرفی را در مورد یکی از مسئولان می‌زند و به شدت با آن برخورد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: جمعیت ایثارگران به همراه جمعیت رهپویان و آقای احمد توکلی در ابتدای مجلس هشتم جریان اصولگرایان تحول‌خواه را بنا گذاشتند و اصلاح‌طلبی را نیز مد نظر داشتند ضمن اینکه اصولگرایان تحول خواه در دوره احمدی‌نژاد همین رفتار را کردند و هزینه هم دادند.

مسئول شاخه دانشجویی جمعیت ایثارگران در پاسخ به این پرسش که آیا اظهارات اخیر علی مطهری در مورد قوه قضائیه را قبول دارید یا خیر، گفت: چندان روش مطهری را نمی‌پسندم چرا که ایشان وارد دعواهای سیاسی می‌شود و فکر نمی‌کنم دغدغه مردم این موارد باشد؛ بلکه دغدغه مردم امروز سبد کالایی است که با این سبد به کرامت مردم توهین شده است و آبروی ایرانی در فضای جهانی برده می‌شود.

محمدخانی خاطر نشان کرد: دوستی به من گفت با این سبد کالا کار این دولت در این 4 سال اول تمام است که به او گفتم نگران اعتماد عمومی هستم چرا که مردم بنا بر امیدی به آقای روحانی رأی دادند. ضمن اینکه شعار رئیس‌جمهور در انتخابات تدبیر بود و بر این نکته نیز تأکید داشت که از افراد باسابقه در دولت استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: معتقدم اگر محبوبیت دولت در این زمان کوتاه کاهش پیدا کند به نفع هیچ کس نیست.

مسئول شاخه دانشجویی جمعیت ایثارگران با اشاره به وظایف احزاب و نمایندگان مجلس اظهار داشت: همین گروه های سیاسی و نمایندگان باید افکار عمومی را نمایندگی کنند بنابراین نمایندگی افکار عمومی یکی از وظایف خطیر احزاب است و اگر این نمایندگی را انجام ندهند ما در درازمدت به مشکل برمی‌خوریم.

محمدخانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حوادث یک الی دو دهه اخیر دسته کمی از حوادث اوایل انقلاب نداشته است، گفت: به هر حال هر انقلابی در هر بخشی همراهانش را به دلیل عدم همراهی از دست داده است؛بنابراین تشخیص اینکه افراد چقدر با انقلاب و آرمان‌ها همراه هستند، سخت است.

وی در پاسخ به اظهارات طباطبایی مبنی براینکه یک نماینده مجلس عضو جبهه پایداری،گفته است که ما مردم را منشأ قدرت و مشروعیت نظام نمی‌دانیم، گفت: من مسئول دفاع از همه جریان اصولگرایی نیستم؛ رهبری نیز در دیداری که با اعضای مجلس خبرگان داشتند به طور صریح فرمودند که مشروعیت نظام ما مردمی است.

مسئول شاخه دانشجویی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تأکید کرد: نگران این هستیم که با رفتارهایی که دولت از خود بروز می‌دهد مجدداً احمدی‌نژاد و احمدی‌‌نژادی‌ها به عرصه کشور بازگردند.

محمدخانی تأکید کرد: جریان تحول‌خواه اصولگرایی کارنامه درخشانی در نقد دولت قبل دارد، بنابراین جدی‌ترین و مشکل‌ترین بخش نقد دولت احمدی‌نژاد به عهده جریان اصولگرا بوده و به همین جهت هزینه پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: اگر ما در مورد دولت احمدی‌نژاد سکوت نمی‌کردیم وضعیت به شکل امروز نمی‌شد.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا با اشاره به اظهارات طباطبایی مبنی براینکه دولتی‌ها دو الی سه بار به روزنامه شرق به دلیل انتقاد تذکر شفاهی داده‌اند، گفت: از روحیه برخی از افراد که در دولت حضور دارند چنین تذکراتی بعید نیست چرا که در دولت کارگزاران همین دو سه روزنامه‌ایی هم که بودند اگر انتقاد می‌کردند در نماز جمعه شعار مرگ بر او می‌دادند. حال آقایان پس از 16 سال برگشته‌اند و با این حجم  گسترده رسانه‌ای مواجه شده‌اند.

محمدخانی در خصوص پرونده کرسنت نیز تصریح کرد: اگر عمق فاجعه را در این پرونده بازگو کنیم مردم دیگر خود را درگیر پرونده هسته‌ای نمی‌کنند و از ما خواهند خواست که جلوی قضیه کرسنت را بگیریم.

وی در پاسخ به اظهارات طباطبایی مبنی براینکه رهبری اگر تخلفی در پرونده کرسنت بود با وزیر شدن کسی که متخلف است موافقت نمی‌کرد، گفت: رهبری قطعاً وارد چنین موضوعاتی نمی‌شود چرا که ایشان همواره اصرار دارند چنین موضوعاتی روال قانونی خود را طی کند.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا ادامه داد: البته من نگفته‌ام که آقای زنگنه 8 میلیارد دلار اختلاس کرده است اما به دلیل حضور برخی از افراد در این پرونده که اکنون در دولت هستند،شکایت از این پرونده پس گرفته شده است؛ سخن بنده این است که چرا آقایان نمی‌گذارند به مقوله پرونده کرسنت پرداخته شود و در همین راستا به دو روزنامه و دو خبرگزاری نامه زده‌اند که پرداخته نشود حتی تأکید کرده‌اند که نقل قول خارجی هم انجام نگیرد.

محمدخانی اضافه کرد: هم‌اینک آقای زاکانی در مجلس شورای اسلامی به همراه چند تن از نمایندگان پرونده کرسنت را به طور ویژه پیگیری می‌کنند و مطالب به صورت پاورپوینت  آماده شده است.

وی به فتنه انتخابات سال 88 نیز اشاره کرد و این فتنه‌گری‌ها را اعتراض به احمدی‌نژاد ندانست و گفت:‌ ما در انتخابات 88 از آقای احمدی‌نژاد دفاع نکرده‌ایم بلکه بین بد و بدتر، بد را انتخاب کردیم.

مسئول شاخه دانشجویی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در مورد دولت آقای روحانی نیز نقدهایی داریم، خاطرنشان کرد: چون دولت در ابتدای راه است نقدهایمان را مطرح نمی‌کنیم.

محمدخانی ادامه داد: ما در مورد آقای مشایی از سال 86 به نقد پرداختیم و حتی جمعیت ایثارگران در این خصوص بیانیه داد؛ انتخابات سال 88 دو قطبی نبود بلکه یک طرف احمدی‌نژاد و طرف دیگر نماینده جریانی بود که مقابل ما قرار داشت.

وی با تأکید بر اینکه افراد در انتخاب نسبی تصمیم می‌گیرند، خطاب به اصلاح‌طلبان حاضر گفت: چرا اصلاح‌طلبان و آقای خاتمی که در دهه 60 با ایجاد اختلافاتی مجمع روحانیون مبارز و جامعه روحانیت مبارز را به وجود آورد، در انتخابات 92 از اعضای شاخص جامعه روحانیون مبارز که یک تشکل سیاسی اصولگرا هست، حمایت کرد؟

مسئول شاخه دانشجویی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تأکید کرد: باید پذیرفت که انتخابات عرصه آرمانگرایی نیست بلکه واقعیت‌ها است.

محمدخانی به نشست خود در فروردین‌ماه سال 88 با احمد توکلی اشاره کرد و گفت: آقای توکلی در آن نشست نزدیک به 10 ضعف احمد‌ی‌نژاد را برای ما بازگو کرد و آقای موسوی نیز از آن ضعف‌ها برخوردار بود اما آقای توکلی گفتند آقای موسوی نماینده جریانی هستند که ما به لحاظ سیاسی گرایش متفاوت‌تری نسبت به وی داریم.

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد سال 84 با احمدی‌نژاد سال 88 و 92 بسیار متفاوت است، اظهار کرد: آقای موسوی نیز در سال‌های 60، 62 و 88 بسیار تغییر کردند و یکی نیست، روحانی نیز همین‌طور؛ شما اگر سخنرانی آقای روحانی در جریان کوی دانشگاه تهران را یک بار به دقت مطالعه کنید این تغییرات را درخواهید یافت چرا که حتماً انسان‌ها تغییر می‌کنند.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا اضافه کرد:‌به میزانی که در احمدی‌نژاد تغییر ایجاد شد به وی نقد داشتیم؛ شما یادتان نرود که مجلس اصولگرای هشتم تا استیضاح از رئیس جمهور پیش رفت.

محمدخانی ادامه داد: میزان انتقادات اصولگرایان به آقای احمدی نژاد را می‌توان از نکات پیش از دستور آقایان نادران، زاکانی و توکلی دریافت. حتی برخی از مرزها مبنایی بود؛ آقای احمدی‌نژاد از سال 86 دیگر با اصلاح‌طلبان طرف نبود بلکه خود ایشان گفت که من اصولگرا نیستم و اصولگرایان از من حمایت نکردند.

ادامه دارد....

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول