اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هیئت نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا:

عزت مردم نادیده گرفته شد

مسئول هیئت نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا گفت: سیاست اقتصادی سبد کالا یک سیاست دهه 60 است و عزت مردم در نحوه اجرای این سیاست نادیده گرفته شد.

عزت مردم نادیده گرفته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیررضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سال 87، برای حرکت‌های دسته جمعی و غیر مبتنی بر فرد دانشجویان عنوان بیداری دانشجویی را تعریف کردند.

وی اذعان داشت: ویژگی‌های بیداری دانشجویی باید سرلوحه تشکل‌های دانشجویی و هر حرکت دسته جمعی در دانشگاه‌ها قرار گیرد اما امروز در دانشگاه‌های همدان با بی‌توجهی به این ویژگی‌های جنبش دانشجویی همراه هستیم.

مسئول هیئت نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا به ویژگی‌های جنبش‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: آرمان‌گرایی در تقابل با مصلحت‌گرایی، حرکت دسته جمعی دانشگاهی به صورت آرمان‌گرایانه، صدق و صفا و خلوص نیت، آزادی و رهایی از وابستگی‌های گوناگون حزبی سیاسی و نژادی از جمله ویژگی‌های جنبش‌های دانشجویی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر گروهی در دانشگاه‌های کشور با عنوان شورای احیای انجمن اسلامی شروع به فعالیت کردند که مشخصاً وابستگی سیاسی و حزبی دارند.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: حرکت‌های مبتنی بر دوری از فردگرایی و تقابل و تعارضی که از نظر فطرت انسانی زشت است، از دیگر ویژگی‌های حرکت دانشجویی و بیداری دانشجویی عنوان شده و باید سرلوحه همه افراد باشد.

وی با بیان این که دانشگاه نباید جولانگاه افراد سیاسی‌کار باشد، ادامه داد: یکی از مشکلات انجمن اسلامی دانشجویان این است که اعضایش نمی‌خواهند از اشتباهات گذشته انجمن خود درس بگیرند.

مسئول هیئت نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا ابراز داشت: اگر انجمنی می‌خواهد با عنوان سلیقه مخالف بسیج و جامعه اسلامی در دانشگاه فعالیت کند، باید خود را از اشتباه انجمن اسلامی گذشته مبرا کند.

وی خاطرنشان کرد: مجمع حزب‌الله دانشگاه بوعلی‌سینا از هر فعالیت قانونی برای تشکلات و فعالیت‌های تشکلی حمایت می‌کند.

حاجی‌بابایی با اشاره به وجود قانون برای تشکیل‌ تشکل‌های دانشجویی یادآور شد: هیئت نظارتی در دانشگاه برای تشکیل تشکل‌ها وجود دارد که از رئیس دانشگاه، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه و نماینده وزیر در هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی تشکیل شده و باید هرگونه اخذ مجوز فعالیت برای فعالیت‌های دانشجویی در این هیئت بررسی شود.

مسئول هیئت نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا افزود: تلقی عنوان افراطی‌گری، تندرویی و یا عنوان افراد بی‌سواد برای منتقدان توافقنامه ژنو ناشی از چیست، درحالی که در 40 روز گذشته، رئیس جمهور آمریکا، هشت بار جمهوری اسلامی را تهدید کرده است.

وی بیان کرد: چیزی که با عنوان توافقنامه ژنو یاد می‌شود و از دانشگاهیان خواسته شده از این دستاوردها حمایت شود، باید یک توافق مادامی برد برد باشد که هر دو طرف بر مبنای احترام متقابل بر توافقات پایبند باشند.

حاجی‌بابایی ابراز داشت: مشکلات اقتصادی را نباید در بیرون مرزها جستجو کرد و این مسئله طبق منویات رهبر انقلاب است که فرمودند مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌ها نیست.

وی با بیان این که هرگاه میزان تولید با نقدینگی کشور متوازن نباشد تورم ایجاد می‌شود، افزود: برای جلوگیری از این نقدینگی با سیاست اقتصادی سبد کالا مواجه شده‌ایم که یک سیاست دهه 60 است و با بی‌تدبیری احترام و عزت مردم در نحوه اجرای این سیاست نادیده گرفته شد.

مسئول هیئت نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا تصریح کرد: در زمینه عرصه سبد کالا بسیار بد عمل شد به طوری که با جان باختن 2 نفر از هم‌وطنانمان هم مواجه شدیم.

انتهای پیام/89029/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول