اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب همدان خبر داد

آبرسانی به 3 هزار واحد مسکن مهر در همدان

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: در آب‌رسانی به 3 هزار واحد مسکن مهر همدان، 6 میلیارد و 770 میلیون ریال هزینه شد.

آبرسانی به 3 هزار واحد مسکن مهر در همدان

فرهاد بختیاری‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، از آبرسانی به 3 هزار واحد مسکن مهر همدان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ضرورت آب‌رسانی به مسکن مهر حصار حاج‌شمسعلی و نصب انشعابات آب موجود، این شرکت اقدام به طراحی و آبرسانی به مسکن مهر مذکور در دو فاز یک و 2 کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت منطقه مذکور از نظر ارتفاعی و عدم تأمین آب مورد نیاز توسط مخازن موجود در فاز یک، با مطالعه، طراحی و اجرای ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و مخزن هوایی نسبت به تأمین آب با فشار مناسب اقدام کرد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه در فاز 2 این طرح اجرای شبکه توزیع آب داخلی انجام شد، افزود: از مشکلات موجود در اجرای شبکه توزیع آب می‌توان به مسدود بودن معابر و همچنین مشخص نبودن بر و کف برخی از معابر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تعداد واحد مصوب شده در این سایت 3 هزار واحد بوده، بیان داشت: در آب‌رسانی به این مساکن مهر 6 میلیارد و 770 میلیون ریال هزینه شد و مطالبه پیمانکار یک میلیارد ریال است.

بختیاری‌فر با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح 98 درصد است، افزود: این طرح ظرفیت آبرسانی به 15 هزار نفر را با دبی 101 لیتر در ثانیه دارد.

وی به اقدامات انجام شده در این طرح اشاره کرد و گفت: احداث ساختمان ایستگاه پمپاژ به متراژ حدود 65 متر مربع، تأمین آب از مخزن 10 هزار متر مکعبی تصفیه‌‎خانه شهید بهشتی، نصب مخزن هوایی 200 مترمکعبی و خرید و نصب یک دستگاه ترانس برق از جمله این اقدامات است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفا همدان اضافه کرد: اجرای خط انتقال رانش چدن داکتیل به قطر 250 میلی‌متری به طول 400 متر، اجرای خط انتقال مکش چدن داکتیل به قطر 250 میلی متر به طول 50 متر، احداث مخزن هوایی فلزی به حجم 200 متر مکعب به ارتفاع 25 متر، خرید و نصب سه دستگاه الکتروپمپ سانتریفوژ 37 کیلووات، خرید و نصب سه دستگاه تابلو برق 37 کیلو وات VSD و اجرای خط انتقال برق تا ایستگاه پمپاژ جدید از دیگر اقدامات در این طرح به شمار می‌رود.

انتهای پیام/89003/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول