اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین:

رسالت ما در محیط زیست ارتقای کیفیت زندگی انسان‌هاست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: هدف و رسالت ما در محیط زیست ارتقای کیفیت زندگی انسان‌ها بوده تا مردم احساس بهتری نسبت به زندگی داشته باشند.

رسالت ما در محیط زیست ارتقای کیفیت زندگی انسان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مراسم معارفه سرپرست جدید اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز صبح امروز با حضور صدرالدین علیپور مدیرکل محیط زیست قزوین، غلامرضا حسن‌پور فرماندار شهرستان البرز و جمعی از معاونان و کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین و شهرستان البرز در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

صدرالدین علیپور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در این آیین معارفه اظهار داشت: هدف و رسالت ما در محیط زیست ارتقای کیفیت زندگی انسان‌ها بوده تا مردم احساس بهتری نسبت به زندگی داشته باشند.

وی با مهم ارزیابی کردن شهرستان البرز به دلیل وجود حدود یک سوم از صنایع استان قزوین در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در کنار تعامل با دستگاه‌ها و صنایع پایش و کنترل مستمر این صنایع برای ما اهمیت زیادی دارد چراکه در کنار توسعه اقتصادی و اجتماعی باید ضرر و زیان به محیط زیست به حداقل ممکن برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: رئیس جدید اداره محیط زیست شهرستان البرز به لحاظ دانش فنی و اشراف به امور، خلاقیت و نوآوری دارای توانمندی‌های بسیاری است که می‌تواند در این جایگاه به ایفای وظایف و اهداف سازمانی دست یافته و منشأ خدمات ارزنده‌ای شود.

در ادامه این جلسه عبدالعظیم هاشمی کروئی رئیس سابق اداره محیط زیست شهرستان البرز طی سخنانی ضمن تشکر از حمایت‌ها، تدابیر و همکاری‌های فرماندار شهرستان البرز، گزارش مختصری از عملکرد خود در طی چهار سال ارائه کرد.

هاشمی افزود: یکسری اقدامات زیست‌محیطی خوبی در این شهرستان انجام شده ولی استقرار ایستگاه سنجش آلودگی هوا در این شهرستان و پیگیری و حل کامل مشکل تصفیه‌خانه شهر صنعتی باید در اولویت باشد.

سیاوش غیاثوند نیز به عنوان رئیس جدید اداره محیط زیست شهرستان البرز ضمن تأکید بر حفظ و حراست از محیط زیست، اظهار داشت: بهره‌برداری از منابع محیط زیست باید به گونه‌ای باشد که حق نسل‌های آینده برای استفاده از این مواهب الهی حفظ شود.

وی توسعه شهرستان البرز در بخش‌های مختلف را ضروری دانست و گفت: برای تحقق اصل توسعه پایدار انجام هرگونه فعالیت توسعه‌ای باید به ‌گونه‌ای انجام شود که به لحاظ ضوابط زیست‌محیطی کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند.

غیاثوند ارتقای شاخص‌های عملکردی محیط زیست در حوزه‌های مختلف، توجه به اصل توسعه پایدار در فعالیت‌های توسعه‌ای، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و تعامل با مسئولان شهرستان برای حل مشکلات را از مهم‌ترین برنامه‌ها عنوان کرد.

در پایان ضمن تقدیر از زحمات هاشمی، وی از طرف مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به سمت سرپرست اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل منصوب شد.

انتهای پیام/2667/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول