اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

66/بهار92

4 طرح عمرانی و تولیدی در قروه بهره‌برداری شد

4 طرح عمرانی و تولیدی در چهارمین روز از دهه مبارک فجر در شهرستان قروه به بهره‌برداری رسید.

4 طرح عمرانی و تولیدی در قروه بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، این طرح‌ها شامل یک باب خانه ایتام، دو ساختمان دهیاری در روستاهای میهم سفلی و صندوق‎آباد و یک واحد پرواربندی گوساله بود که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان قروه بهره‌برداری شد.

پروژه‌های سفر رهبری محرومیت را از چهره شهرستان زدود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه در حاشیه بهره‌برداری از طرح خانه ایتام، گفت: این طرح یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کردستان است که برای یک خانواده بی‌سرپرست در شهر دزج، سرپناه ایجاد کرد.

جعفر کاوه زیربنای این طرح را 75 مترمربع و مساحت آن را 200 مترمربع اعلام و اظهار داشت: برای احداث این واحد 275 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای محرومیت‌زدایی و از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان، تاکنون 6 طرح ساماندهی گلزار شهدا در روستاهای شهرستان با 300 میلیون ریال اجرا شده است.

فرمانده سپاه قروه، یکی از ابرزترین جلوه‌های انقلاب در تبیین ولی نعمت بودن مردم را، رسیدگی به محرومین و مستضعفان اعلام کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران و گفتمان منحصر به فرد آن در حال حاضر به عنوان گفتمان اصلی حمایت از مستضعفان جهان مطرح می‌شود.

وی افزود: بی‌تردید مهم‌ترین هدف امام خمینی(ره) در مبارزات، سرنگونی رژیم شاهنشاهی و اقامه حکومت اسلامی بود که با ایثار و جهاد مردم به پیروزی رسید.

کاوه خاطرنشان کرد: امام به خوبی می‌دانست که حکومت وسیله است نه هدف و هدف امام فقط این نبود که حاکمانی بروند و حاکمانی دیگر جایگزین آنان شوند، بلکه عقیده داشت با استحکام نظام اسلامی و اجرای کامل و همه‎جانبه احکام و قوانین دین، مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی مردم حل می‌شود و سعادت دنیا و آخرت آنان تأمین می‌گردد.

این مسئول یکی از مهم‌ترین آرمان‌های امام خمینی(ره) را تحقق عدالت اجتماعی، کم شدن فاصله طبقاتی، رفع تبعیضات ظالمانه، حمایت از محرومان برشمرد و اظهار داشت: آن بزرگوار به قدری در این باره سخن می‌گفت که به عنوان پناهگاه مستضعفان و پابرهنه‌ها شناخته شد.

کاوه در پایان گفت: حضرت امام خمینی(ره) با پیروی از سیره اهل بیت (ع)، توجه و رسیدگی کردن به محرومان جامعه را از وظایف مهم مسئولان می شمرد و همیشه تأکید می‌کرد که جهت‌گیری انقلاب و نظام اسلامی و ارزش‌گذاری با حمایت از محرومان باشد. 

اضافه شدن 350 تن گوشت به ظرفیت تولید شهرستان قروه

مدیر جهاد کشاورزی قروه در حاشیه بهره‌برداری از طرح پرواربندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در گرامیداشت دهه مبارک فجر هشت طرح دامپروری در شهرستان قروه بهره‌برداری می‌شود که با بهره‌برداری از این واحدها هشت درصد به ظرفیت تولید سالانه گوشت این شهرستان افزوده خواهد شد.

خسرو کریمی‌پناه تولید سالانه این واحدها را 350 تن در سال اعلام و اظهار داشت: این طرح‌ها شامل طرح پرواربندی صنعتی گوساله 50 رأسی در روستای آقبلاغ، 100 راسی در روستای وینسار، 50 راسی در دلبران، 100 راسی در حاجی‌آباد، 30 راسی در امین‌آباد و پرواربندی 100 راسی بره در سریش‌آباد و یک واحد مرغداری 10 هزار قطعه‌ای در شکوه‌آباد است که برای اجرای این طرح‌ها در مجموع 12 میلیارد و 657 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود 312 هزار واحد دامی در این شهرستان، افزود: این تعداد دام سالانه 4 هزار و 700 کیلوگرم گوشت روانه بازار مصرف می‌کنند که 4 هزار تن آن مازاد بر مصرف شهروندان بوده و به خارج از شهرستان صادر می‌شود.

کریمی‌پناه خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش مراتع و تغییر کاربری آن به کشاورزی، دامپروران این شهرستان با کمبود چراگاه مواجه هستند که راه‌اندازی واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی پرورش دام از راهکارهای کاهش جمعیت دام در قروه است.

وی افزود: در همین راستا تاکنون 300 واحد صنعتی و نیمه‌صنعتی پرورش دام در این شهرستان دایر شده است که 100 واحد آن در زمینه پرواربندی گوساله فعالیت می‌کند.

وی تعداد دامپروران این شهرستان را 7 هزار و 700 نفر اعلام کرد.

به گفته کریمی‌پناه، این طرح دامداری به ظرفیت 50 راس سالانه 160 تن گوشت قرمز تولید می‌کند.

وی افزود: برای اجرای این طرح 3 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

توسعه روستایی در پرتو انقلاب اسلامی

امروز همچنین 2 ساختمان دهیاری در روستاهای صندوق‌آباد و میهم سفلی بهره‌برداری شد.

بخشدار چهاردولی در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: این طرح‌ها هریک با زیربنای 56  مترمربع و هزینه‎کرد 300 میلیون ریال اعتبار در مجموع، از محل اعتبارات امور روستایی استانداری احداث شده است.

داریوش الماسی با بیان اینکه یکی از شرایط غیرقابل تردید توسعه روستایی، توسعه فیزیکی و عمرانی است که با مشارکت مردمی و برنامه‌ریزی‌های مناسب و اعتبارات کافی انجام می‌گیرد گفت: در واقع این چیزی است که می‌بایست از طریق نمایندگان روستا یعنی شوراهای اسلامی و دهیاران و با مشارکت همه‎جانبه مردم و در راستای نیازهای آنان تحقق خواهد پذیرفت.

وی در پایان افزود: برتری فرهنگ اسلام بر دیگر فرهنگ‌ها این است که در این فرهنگ، به همان میزان که به خودسازی تأکید شده است، به سازندگی و عمران شهرها و روستاها نیز توجه شده و از کار و تلاش برای خودکفایی اقتصادی، به عنوان امری مقدس یاد شده است.

انتهای پیام/79009/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول