اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فجر30/رئیس سازمان تعاون روستایی قزوین خبر داد

افتتاح 4 طرح تعاون روستایی قزوین در دهه فجر

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین از افتتاح چهار طرح تعاون روستایی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر خبر داد.

افتتاح 4 طرح تعاون روستایی قزوین در دهه فجر

ناطق معین‌الدین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: چهار طرح تعاون روستایی به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر امسال در استان قزوین به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح‌ها افزون بر 16 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار صرف شده است، افزود: این طرح‌ها شامل افتتاح دفتر نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان آبیک و فاز دوم سردخانه بالای صفر درجه، فروشگاه هایپر تروکا (تعاون روستایی و کشاورزی ایران) و انبار جانبی تعاونی گاوداران و نیز فروشگاه تروکا در شهرستان بویین زهرا است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین ادامه داد: راه‌اندازی دفتر نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان آبیک با 500 میلیون ریال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی سال 91 به اجرا درآمده و برای پنج نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

معین‌الدین با بیان اینکه این میزان اعتبار از محل عضوگیری تأمین شده است، اضافه کرد: دفتر نظام صنفی آبیک هم‌اکنون یک هزار و 200 نفر عضو دارد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین به مشخصات فنی طرح‌های شهرستان بویین زهرا اشاره و عنوان کرد: فاز دوم سردخانه بالای صفر درجه شهرستان بویین زهرا با 300 تن ظرفیت احداث شده است و فروشگاه هایپر تروکا (تعاون روستایی و کشاورزی ایران) و انبار جانبی تعاونی گاوداران نیز در مجموع پنج هزار متر مربع مساحت دارد.

وی یادآور شد: فروشگاه تروکا در بخش مرکزی این شهرستان با اعتباری افزون بر 16 میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری تعاونی گاوداران در سال 92 راه‌اندازی شده و مساحت سالن آن پنج هزار متر مربع است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه در این فروشگاه مواد غذایی، بهداشتی، لوازم خانگی، ادوات و محصولات کشاورزی عرضه می‌شود، اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح‌ها ضمن تقویت تعاونی‌های روستایی استان، علاوه بر کشاورزان و اعضای تعاونی‌ها، دیگر افراد جامعه نیز از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/77011/ک30/پو3002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول