اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد

سرطان معده سومین عامل مرگ و میر در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: سرطان معده بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی و سوانح و حوادث شایع‌ترین علل مرگ و میر در کهگیلویه و بویراحمد است.

سرطان معده سومین عامل مرگ و میر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رضا چمن عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی ایران با تاکید بر این که امروز هرچه داریم به برکت خون شهدا است و ما همه مدیون آن عزیزان هستیم گفت: امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه آن‌ها در عرصه‌های مختلف باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر این‌که عوامل موثری در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشت، گفت: مهمترین عامل مباحث فرهنگی است که موفقیت در تمامی عرصه‌ها جز با روحیه شهادت‌طلبی و انقلابی‌گری امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان این‌که امکانات موجود با دوران اوایل انقلاب متفاوت است و امروزه حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، گفت: در دوران انقلاب تنها رشد و توسعه را نداشتیم بلکه در بسیاری از شاخص‌ها به نسبت سنوات گذشته پیشرو بودیم که ارتقاء فرهنگ و ارزش‌ها باورهای زیادی را می‌طلبد از این‌رو نباید به آنچه داریم اکتفاء کنیم.

چمن خاطرنشان کرد: امروزه باید با عقلانیت، تدبیر و تلاش بیشتر ادامه داد و در راستای شاخص‌های موثر و گویا حرکت کنیم ترسیم راه روشن دانشگاهیان در این خصوص بسیار مهم و موثر است که باید راه را برای توسعه و ارتقاء بیشتر دانشگاهیان فراهم کرد.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود به شیوع انواع سرطان اشاره کرد و گفت:سرطان‌های معده، کبد، پوست، سینه و پروستات در کهگیلویه و بویراحمد به مرز هشدار رسیده است که باید جامعه را نسبت به این بیماری‌ها آگاه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان کرد: به لحاظ آمار و ارقام سرطان جزء سومین علل مرگ و میر شایع در کشور که گاهی موقع در کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص داده است.

وی علل افزایش سرطان‌ها را مصرف بی‌رویه مواد غذایی چرب و شور بیان کرد و افزود: این امر باعث افزایش سرطان‌های روده بزرگ و معده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیشترین مرگ و میرها را مربوط به سرطان معده دانست و ابراز داشت: سرطان معده بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی و سوانح و حوادث شایع‌ترین علل مرگ و میر در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با تاکید بر این‌که در بحث بومی‌سازی راه کارهای پیشگیری را در دستور کار قرار دادیم، گفت: در بحث درمان یک سوم سرطان‌ها به شرط زودرس و زودهنگام قابل علاج و درمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خاتمه با تاکید بر این که 8 تا 15 بهمن‌ماه هر سال را با نام هفته مبارزه به سرطان نامگذاری شده است، گفت: شعار این هفته  اصلاح باورها و راه مبارزه با سرطان است.

انتهای پیام/82011/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول