اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

میزان مصرف دارو در قزوین با میانگین کشوری برابری می‌کند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین گفت: میانگین اقلام دارویی موجود در نسخه‌ها در استان 3.02 درصد است که از این نظر میزان مصرف در قزوین با میانگین کشوری برابری می‌کند.

میزان مصرف دارو در قزوین با میانگین کشوری برابری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیمان قجربیگی عصر امروز به مناسبت سی و پنجمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران به منظور تبیین دستاوردهای سلامت در نظام مقدس جمهوری اسلامی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: هم‌اکنون ‌130 داروخانه دولتی و خصوصی نیاز دارویی مردم این استان را برطرف می‌کنند که از این تعداد 108 باب داروخانه خصوصی و 15 باب نیز داروخانه‌های بیمارستان‌های خصوصی و دولتی است و 20 مورد داروخانه‌های اقماری در مراکز بهداشتی درمانی هستند که خدمات دارویی ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه استاندارد تعداد داروخانه شبانه‌روزی یک داروخانه برای هر 60 هزار نفر است، ادامه داد: همچنین با توجه به استقرار جمعیت در مسکن مهر ناحیه شهری مهرگان در آینده نزدیک دو باب داروخانه جدید در این ناحیه راه‌اندازی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت دارو و کاهش کمبودهای دارویی در استان نسبت به گذشته تصریح کرد: آن دسته از داروهایی که گاه شهروندان در تهیه آن دچار مشکل می‌شوند، محصولات برند هستند و داروهای مشابه آن‌ها با برند دیگر برای استفاده مردم در بازار موجود است.

*میانگین خرید دارو در قزوین 3.02 درصد است

قجربیگی خاطرنشان کرد: میانگین اقلام دارویی موجود در نسخه‌ها در استان 3.02 درصد است که از این نظر میزان مصرف در قزوین با میانگین کشوری برابری می‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: کورتون به ویژه اگزومتازون بیشترین میزان مصرف دارو را در بین مردم به خود اختصاص می‌دهد و پس از آن داروهای مسکن، سرماخوردگی و آنتی‌بیوتیک‌ها در رده‌های بعدی قرار دارند که البته میزان مصرف آنتی‌بیوتیک نسبت به گذشته تا حد زیادی کاهش یافته است.

انتهای پیام/77011/ط20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول