اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت فارس:

20 قلم داروی نازایی تا 50 درصد ارزان می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس گفت: بنابر تفاهمنامه‌های منعقد شده 20 قلم از داروهای نازایی تا 50 درصد کاهش قیمت پیدا می‌کند.

20 قلم داروی نازایی تا 50 درصد ارزان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رضا ممتحن بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 169 دارو برای بیماری‌های صعب‌العلاج مشمول بیمه شده و 20 قلم از داروهای نازایی نیز در این شمول قرار گرفته است.

وی افزود: براساس این تفاهمنامه هزینه داروهای بیماران صعب‌العلاج از محل ردیف اعتباری مابه‌التفاوت نرخ ارز دارو از طریق سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود که از چند ماه پیش با کاهش قیمت داروهای بیماران صعب‌العلاج، آرامش دارویی به کشور بازگشت.

ممتحن خاطرنشان کرد: در فهرست جدیدی که به تازگی بر اساس آن تفاهمنامه‌ها به سازمان‌های بیمه‌گر اعلام شد، 20 داروی گران‌قیمت برای درمان نازایی که پیش از این زیر پوشش بیمه نبوده‌اند، لحاظ شده است که این تصمیم در راستای سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های جدید جمعیتی اتخاذ شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: 213 هزار نفر در سطح استان فارس در طرح بیمه سلامت ایرانیان شرکت کرده و دفترچه بیمه برای آنان صادر شده است.

ممتحن اضافه کرد: تا پیش از اجرای طرح پزشک خانواده 3.6 قلم دارو در هر نسخه تجویز می‌شد که از نظر علمی تجویز بیش از دو قلم در هر نسخه احتمال تداخل دارویی را بالا می‌برد.

وی بیان کرد: در حال حاضر میزان تجویز دارو در هر نسخه به 3.4 درصد رسیده در صورتی‌که این شاخص در استان‌های دیگر که طرح پزشک خانواده در آنها اجرا نشده روند افزایشی دارد.

این مسئول ابراز داشت: به سبب آن که رابطه پولی بیمار با پزشک در طرح پزشک خانواده قطع شده مواردی اعم از تزریقات نیز پس از اجرای طرح پزشک خانواده کاهش یافته و داروهایی مانند کورتون‌ها که عوارض جانبی مانند پوکی استخوان ایجاد می‌کردند تنها در موارد لازم تجویز می‌شود.

به گفته وی، این موارد نشان می‌دهد که در ابتدای اجرای طرح پزشک خانواده وضعیت سلامت مردم در بسیاری از شاخص‌ها بهتر شده که هر چه این طرح جلوتر برود و نقائص آن برطرف شود به طور قطع شاخص‌های سلامت بهبود می‌یابد.

ممتحن در ادامه گفت: پیش از طرح پزشک خانواده 700 پزشک عمومی در فارس طرف قرارداد بودند که اکنون بیش از یک‌هزار نفر طرف قرارداد پزشک خانواده هستند و این به معنای آن است که حدود 300 پزشک که خدمات درمانی ارائه نمی‌کرده‌اند به تعداد پزشکان خدمات‌دهنده افزوده شده‌اند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مطالبات پزشکان در ماه‌هایی که اسناد را تحویل داده‌اند پرداخت شده و در سطوح روستایی و داروخانه‌ها نیز پرداخت مطالبات مشکلی نداشته و به تدریج انجام می‌شود.

انتهای پیام/2448/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول