اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار مرکزی:

انقلاب اسلامی ایران انقلاب معنویت‌ها است

مشاور استاندار مرکزی در امور دانشگاه‌ها و آموزش عالی گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب معنویت‌ها، عدالت و فرهنگ است.

انقلاب اسلامی ایران انقلاب معنویت‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم ابراهیمی پیش از ظهر امروز در همایش انقلاب اسلامی و منزلت زن در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی افزود: حضور زنان در انقلاب اسلامی ایران حضوری پر رنگ بوده است، چرا که زنان با روحیه فداکاری خود مردان را به صحنه‌های اعتراضات و قیام علیه نظام شاهنشاهی هدایت کردند.

وی ابراز داشت: از دیدگاه قرآن کریم زنان و مردان با مدل‌های اشتراک یکسان به خلقت رسیده‌اند.

این مقام مسئول اظهار کرد: برابری در اصل خلقت مهم‌ترین ملاک اشتراک در میان انسان‌ها است، خداوند انسان را از نفس واحد آفریده و این نفس را معیار سنجش خوبی‌ها و بدی‌ها قرار داده است.

به گفته مشاور استاندار مرکزی در امور دانشگاه‌ها و آموزش عالی نفس، ملاک برتری شخص به شمار می‌رود و هیچ فردی در برابر دیگری دارای برتری نسبی نیست.

ابراهیمی وابستگی و محتاج بودن به یکدیگر را از دیگر ملاک‌های اشتراک زنان و مردان برشمرد و تصریح کرد: خداوند زنان و مردان را مایه آرامش یکدیگر قرار داده و در میان آنان رحمت و مودت را به وجود آورده است.

وی مودت را به محبت در قلب و رحمت را به محبت ایجاد شده در قلب و ظاهر شده و انعکاس یافته در اعمال معنا کرد.

مشاور استاندار مرکزی در امور دانشگاه‌ها و آموزش عالی بیان کرد: زن و مرد پوشاننده عیوب و نقایص یکدیگر می‌باشند و در مسیر زندگی و تکامل باید متغیر عمل کنند.

ابراهیمی سومین ویژگی را یکسان بودن پاداش و کیفر اعمال دانست و عنوان کرد: در عالم آفرینش اعمال انسان‌ها، بدون در نظر گرفتن وجوه جنسیتی محاسبه خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ عفت و شرافت در میان انسان‌ها خاطرنشان کرد: عفت از جنبه درونی اشرف امور، از جنبه برونی زیباترین کار و از جنبه اخروی بهترین ذخیره انسان به شمار می‌رود.

مشاور استاندار مرکزی در امور دانشگاه‌ها و آموزش عالی در ادامه با تاکید بر وظایف خانواده‌ها در تربیت صحیح فرزندان، بیان داشت: بازداشتن از زشتی‌ها، امر بر اطاعت خداوند، عادت دادن به کارهای خیر و تعلیم دادن واجبات از ضروری‌ترین نکاتی است که خانواده در راس امور تربیتی باید بر آن اصرار داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در ادامه این مراسم گفت: شان حقیقی زنان، انسان سازی است.

زهرا فرجی افزود: انقلابی که به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید دستاوردهای مهمی داشت که آن را از بقیه انقلاب‌ها متمایز می‌کرد.

وی ابراز داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی توجه به کرامت افراد اعم از زن و مرد و تاکید بر کرامت جایگاه زنان است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی با بیان اینکه امام خمینی(ره) جایگاهی والا برای زنان قائل بودند و بر این باور بودند که زنان مشاء خیرات هستند،  یادآور شد: امام خمینی(ره) سعادت و شقاوت جامعه را وابسته به زنان آن جامعه می‌دانستند و در همین راستا پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های وسیعی در زمینه ارتقاء جایگاه زنان صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: در وصیت نامه امام خمینی(ره) زنان افتخار جامعه نامیده شده‌اند و به پیرو آن زنان حضوری گسترده در تمامی عرصه‌ها در راه تعالی اسلام و اهداف قرآن یافتند.

انتهای پیام/87002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول