اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی خبر داد

انجمن یاوران وقف در خراسان‌جنوبی تشکیل می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از تشکیل انجمن یاوران وقف در خراسان‌جنوبی خبر داد.

انجمن یاوران وقف در خراسان‌جنوبی تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی اظهار داشت: امروزه یکی از روش‌های مهمی که اوقاف و امور خیریه می‌تواند به کمک آن در اقشار مختلف مردم بویژه خیران و واقفان در راستای ایجاد وقف جدید انگیزه ایجاد کند "روش تشویق" است؛ یعنی با ایجاد شوق و رغبت و تقویت روحیه و اعتماد به نفس و تبیین آثار و برکات وقف‌، جامعه هدف را برای به‌کارگیری تمام نیرو و استعدادش در راه ایجاد وقف جدید اعم از منفعتی و انتفاعی آماده ‌سازد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی انجمن‌های یاوران وقف بر حسب دستور نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف کشور ابلاغ شده است، تصریح کرد: مقرر شد این انجمن‌ها از ابتدای سال 1393 در سراسر کشور اجرا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: در همین راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آمادگی خود را برای تشکیل انجمن یاوران وقف اعلام کرد.

گرایلی با بیان اینکه انجمن یاوران وقف به گروهی از خیران اطلاق می‌شود که به صورت خودجوش به بررسی زمینه‌های ایجاد وقف جدید برای یک موضوع خاص می‌پردازند، افزود: هدف از راه‌اندازی انجمن‌های یاوران وقف به کارگیری روش‌های نوین در جلب و جذب مشارکت خیران در ایجاد وقف جدید است.

وی، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در سطح جامعه و هدایت و جهت‌دهی نیات خیران به سوی نیازهای ضروری جامعه و ایجاد وقف جدید، ارتقاء سطح مشارکت‌های مردمی و ایجاد تشکل‌های مردم‌نهاد در زمینه توسعه وقف‌های گروهی، بالا بردن سطح شناخت و اعتمادسازی در بین آحاد جامعه نسبت به نهاد وقف و آثار و برکات آن، ایجاد انگیزه در اقشار مختلف مردم در زمینه ایجاد وقف جدید با ارائه روش‌های نوین در تحقق وقف، زمینه‌سازی برای مشارکت اقشار جامعه در ایجاد وقف‌های گروهی، استفاده از تکنیک کار تیمی در زمینه ایجاد وقف جدید‌، ایجاد مسئولیت اجتماعی برای آحاد مردم در زمینه ایجاد وقف با فعال کردن تشکل‌های مردم نهاد را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اضافه کرد: انجمن‌های یاوران وقف فعالیت‌های مالی گسترده نداشته و به طور کامل به صورت مردمی صرفاً به تشویق و ترغیب آحاد جامعه بویژه متمکنان به سمت وقف جدید می‌پردازند.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول