اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون پشتیبانی اتاق اصفهان:

جرایم مالیات بر ارزش افزوده صنایع را دچار مشکل کرده است

رئیس کمیسیون پشتیبانی اتاق اصفهان گفت: جریمه‌های سنگین مالیات بر ارزش افزوده صنایع را دچار مشکل کرده است.

جرایم مالیات بر ارزش افزوده صنایع را دچار مشکل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در نهمین جلسه کمیسیون پشتیبانی اتاق اصفهان با اشاره به وجود 16 نماینده از اتاق بازرگانی در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی استان اصفهان اظهار کرد: متأسفانه صنعتگران گاهی برای مبالغ بسیار ناچیز بدهی به اداره مالیاتی، ممنوع‌الخروج می‌شوند.

وی با اشاره به چالش‌هایی مانند تورم و ناهماهنگی دولت با بخش خصوصی در بعضی موارد، گفت: کارشناسان بخش خصوصی و تشکل‌هایی مانند اتاق بازرگانی و خانه صنعت، معدن و تجارت باید مسایل را به مسئولان انتقال دهند.

وی جرایم مالیات بر ارزش افزوده را یکی از چالش‌های عمده واحدهای تولیدی استان برشمرد و گفت: برخی از فعالان اقتصادی به دلیل بدهی مالیاتی ممنوع‌الخروج شدند.

سهل‌آبادی تصریح کرد: باید تلاش کنیم ارزش کارآفرین و تولیدکننده در فضای اقتصادی حفظ شود و به دلیل بدهی مالیاتی شخصیت وی را مخدوش نسازیم.

نایب رییس اتاق اصفهان در ادامه به روز شدن معوقات بانکی را اشاره کرد و گفت: بانک‌ها در شرایط کنونی به جای اینکه نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی را برطرف کنند به دنبال به روز کردن معوقات بانکی هستند.

وی راستی‌آزمایی از وضعیت کنونی واحدهای صنعتی استان و کشور را لازم و ضروری دانست.

رییس کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: در سال جاری برای پیگیری مسایل روز صنعتگران، 19 مصوبه در کمیسیون داشتیم که 17 تا از آن‌ها اجرایی شده است و دو مورد دیگر در حال پیگیری است.

سهل‌آبادی با بیان اینکه دنیا می‌داند جنگ با ایران منتفی است، اظهار کرد: صاحبان صنعت این روزها در حال انجام جهاد و حماسه اقتصادی هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که بخش خصوصی باید وارد کار شود.

مشاور مالیاتی اتاق بازرگانی نیز در این جلسه درباره مشکلات مالیاتی تولیدکنندگان گفت: امروز بزرگ‌ترین مشکل مالیاتی تولیدکنندگان مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است به این صورت که اداره مالیاتی استان اصفهان لیستی از شرکت‌ها را به عنوان لیست سیاه در سایت خود منتشر کرده است و هر تولیدکننده‌ای که با این شرکت‌ها معامله داشته باشد رد دفتر می‌شود.

رضا فروزنده‌فر افزود: متأسفانه امروز دفاتری به خاطر این مسئله رد می‌شوند که معاملات ثبت شده در آن مربوط به قبل از ارایه این لیست توسط اداره مالیاتی است.

در ادامه مشاور حقوقی اتاق بازرگانی به تشکیل کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری با همکاری اتاق و دادگستری اصفهان برای بررسی موانع سرمایه‌گذاری در اصفهان، اشاره کرد و افزود: حضور شرکت‌های دولتی یا وابسته به دولت در بسیاری، خصوصاً در قراردادهای پیمانکاری‌ها امکان رقابت را از بخش خصوصی می‌گیرد.

کامران پور‌جوهری در ادامه گفت: متأسفانه سیاست‌های اصل 44 درست اجرایی نشده است و بسیاری از واگذاری‌ها به شکل امروزی خصوصی‌سازی نیست.

وی پیشنهاد داد: نهادی در اتاق با همکاری کمیسیون پشتیبانی، کمیسیون صنعت، خانه صنعت و معدن و نهادهای مسئول دولتی تشکیل تا اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از صدور حکم ورشکستگی تجار و صنعتگران متوقف از طریق اجرای راهکاری مالی، فنی و حقوقی لازم انجام گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار بررسی بخشنامه و آیین‌نامه‌های متناقض با قانون شد و گفت: امور حقوقی اتاق اصفهان آماده ارایه دادخواست ابطال این بخشنامه‌ها از طریق دیوان عدالت اداری را دارد و فعالان اقتصادی می‌توانند در این زمینه به اتاق اصفهان اطلا‌ع‌رسانی کنند.

در ادامه محمدرضا حبیبی دیگر مشاور مالیاتی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه در استان‌های دیگر مشکل با اداره مالیاتی به اندازه استان اصفهان نیست، گفت: بخشنامه لیست سیاه و رد دفاتر در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح خواهد شد.

وی عنوان کرد: سقف بخشودگی جرایم و استمهالاتی که در قوانین مالیاتی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است در استان اصفهان رعایت نمی‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان هم با ارایه گزارشی درباره وضعیت کم آبی در اصفهان گفت: مهاجرت از خوزستان در زمان جنگ و نیز چهارمحال و بختیاری جمعیت اصفهان و مصرف عمومی آب را افزایش داده است در حالی‌که میزان انتقال آب به اصفهان زیاد نشده است.

مصطفی حجه‌فروش بیان کرد: 500 میلیون اصله درخت در اصفهان خشک شده است و ده‌ها هزار هکتار زمین زراعتی بی‌بهره مانده است.

وی با بیان اینکه حجم آب زیرزمینی استان پایین رفته است، اظهار کرد: مرکزیت استان و وضعیت آب و هوا و ظرفیت‌های موجود در اصفهان باعث شد در دهه 40 و 50 سرمایه‌گذاری زیادی در بخش صنعت صورت بگیرد اما متأسفانه به دلیل نبود امکانات امروز این سرمایه دارد از میان می‌رود.

انتهای پیام/2301/ط/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول