اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دیوان محاسبات کشور:

بدهی مالیات بر‌ارزش افزوده فرآورده‌های نفتی به 10 هزار میلیارد تومان رسید‌

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: از سال 90 تاکنون بدهی دستگاه‌های مربوطه در پرداخت مالیات برارزش افزوده از محل فروش فرآورده‌های نفتی به 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.

بدهی مالیات بر‌ارزش افزوده فرآورده‌های نفتی به 10 هزار میلیارد تومان رسید‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امین‌حسین رحیمی عصر امروز ‌در نشست شورای اداری هرمزگان با بیان اینکه این استان رکورددار برگزاری نشست شورای اداری در بین سایر استان‌ها‌ست، اظهار داشت: این امر می‌تواند اثرات مفیدی را در حوزه اداری داشته باشد.

وی با اشاره به قوانین مالی در حوزه اداری، یادآور شد: زمانی که بیت‌المال تضییع شد به هر نحو نمی‌توان آن را برگرداند حتی اگر توسط مدیران و مسئولان به صورت سهوی تضییع شده باشد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه بودجه‌ریزی در کشور از ریشه و پایه خراب است، یادآور شد: بودجه‌ریزی باید اجرایی و عملیاتی باشد اما دولت با وجود اینکه تکلیف قانونی نیز دارد اما تاکنون در کشور شاهد بودجه‌ریزی عملیاتی نبوده‌ایم.

وی افزود: بودجه‌ریزی عملیاتی بر اساس قیمت تمام شده و صرفه و صلاح اقتصادی صورت می‌گیرد و زمانی که بودجه‌ریزی عملیاتی نشود همه به دنبال گرفتن بودجه براساس چانه‌زنی هستند.

رحیمی بیان داشت: در امر پیشگیری از تخلفات اولویت کاری باید براساس پیشگیری از تخلفات باشد که این امر خواهان همکاری دستگاه‌های دولتی با دیوان محاسبات است.

به گفته وی آموزش‌های کوتاه مدت کاربردی توسط دیوان محاسبات و با همکاری ادارات در کشور آغاز شده است.

رحیمی از راه‌اندازی سامانه نظارت الکترونیک توسط دیوان محاسبات خبر داد و یادآور شد: طبق طراحی‌های صورت گرفته چهار هزار نقطه در شهرستان‌های مختلف می‌توانند به این سیستم که در مراحل نهایی خود قرار دارد متصل باشند و از این طریق جلوی برخی از تخلفات ناخواسته را گرفت.

وی با بیان اینکه وجود سیستم و برنامه از بروز تخلفات جلوگیری می‌کند، اضافه کرد: با سخنرانی و تحکم‌ها نمی‌توان جلوی تخلفات را گرفت.

رحیمی یادآور شد: در این راستا کنترل‌های داخلی در ادارات نیز به عنوان یک اهرم مهم برای جلوگیری از تخلفات مطرح است چرا که کنترل‌های داخلی در واقع راهی برای تشخیص بیماری است.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در ادامه از تشکیل کمیته پیشگیری از تخلفات در هر استان با حضور رئیس دیوان محاسبات، یکی از معاونان استاندار و کارشناسان مربوطه خبر داد.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات به دنبال آمار و ارقام‌سازی در حوزه عملکردی خود نیست، اضافه کرد: معتقدیم نظارت بر بودجه باید منتهی بر توسعه کشور شود.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: به عنوان نمونه طبق بررسی‌های صورت گرفته از سال 90 تاکنون مالیات برارزش افزوده از محل فروش فرآورده‌های نفتی توسط بخش‌هایی همانند پالایشگاه‌ها که باید به عنوان مالیات به حساب خزانه وارد می‌شده است، واریز نشده و میزان آن به 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: این در حالی است که طی چند روز گذشته پس از اعلام دیوان محاسبات، 750 میلیارد تومان از این رقم به حساب دولت واریز شده است.

رحیمی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: به زودی گزارش تفریغی بودجه سال 92 کامل و منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق اصل 55، باید گزارش تفریغ در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/88001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول