اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل:

غبار‌آلود شدن آسمان اردبیل با 31 واحد آلاینده / مالیات سبز عملیاتی نشده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در حال حاضر 31 واحد آلاینده در استان اردبیل آسمان آبی این استان را آلوده کرده و به آن نقش سیاه می‌زند.

غبار‌آلود شدن آسمان اردبیل با 31 واحد آلاینده / مالیات سبز عملیاتی نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته هوای پاک در اردبیل اظهار داشت: در حالی که این تعداد واحد آلاینده در سال 89 بیش از 87 واحد بوده است، ولی با اقدامات پیشگیرانه و تذکراتی که به واحدهای آلاینده داده شد، تعداد آنها به حداقل رسیده ولی پیگیر هستیم تا 31 واحد نیز به سیستم پایش آنلاین مجهز شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آزمایشگاه معتمد برای سنجش آلودگی هوا در استان اردبیل وجود ندارد و ما در این زمینه ارزیابی‌های خودمان را به استان‌های همجوار ارسال می‌کنیم، یادآور شد: در حالی که در سال‌های اخیر خوداظهاری‌ها در این زمینه بیش از 30 درصد افزایش یافته است و خروجی کارخانه‌ها و پساب آنها مورد کنترل قرار می‌گیرد، اما همچنان برخی خلأها در این زمینه وجود دارد که باید به سرعت برطرف شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه مالیات سبز هنوز در کشور اجرا نمی‌شود، افزود: عوارض ناشی از آلودگی هوا از واحدهای تولیدی و صنعتی به صندوق توسعه محیط زیست واریز می‌شود تا صرف کارهای پیشگیرانه شود.

حمیدی با یادآوری اینکه استان اردبیل جزو استان‌های سبز و پاک کشور در حوزه سلامت و زیست محیطی است، تاکید کرد: ما تلاشمان بر این است تا این پاکی و سلامت هوا را صیانت کنیم و نگذاریم ریزگردها و برخی از تهدیدات دیگر زیست ‌محیطی به این حوزه آسیبی بزند.

این مسئول اهمیت کنترل و رصد سلامت تردد خودروها و معاینات فنی خودرو هر شش ماه یکبار را ضروری خواند و ابراز داشت: در این زمینه کمیته‌ای با حضور محیط زیست، پلیس راهور و شهرداری شکل گرفته که فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو را رصد می‌کند و اجازه نمی‌دهد آنها تخلفی را مرتکب شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: به دلیل برخی تخلفات اقدام به تعطیلی موقت این مراکز و صدور اخطارنامه‌های متعدد کردیم که در صورت تکرار تخلفات و صدور برگه‌های معاینه فنی خودرو بدون کنترل خودرو اقدامات لازم را در پلمپ و تعطیلی مراکز انجام می‌دهیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: البته معتقدیم در این زمینه اخلاق حرفه‌ای باید رعایت شود تا دچار مشکلات و نارسایی‌های متعدد در سوءاستفاده‌های احتمالی از وضعیت کنترلی و نظارتی نباشیم.

وی با بیان اینکه کارخانه روغن نباتی اردبیل نیازی به مجهز شدن به سیستم پایش هوا ندارد، گفت: این کارخانه برای دفع اصول پساب و فاضلاب خود باید به سیستم‌هایی مجهز شود که در این زمینه تذکرات لازم نیز داده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در پایان سخنان خود از تعطیلی دو واحد کارخانه آلاینده آسفالت در استان خبر داد و اذعان داشت: در این زمینه هیچ اغماضی را نمی‌پذیریم.

انتهای پیام/62007/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول