اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی کرمان:

تلفن‌های اعتباری و کارت‌های بانکی بی‌هویت بستر کلاهبرداری‌ها است

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: بستر کلاهبرداری‌ها و سرقت‌های کارت به کارت، تلفن‌های اعتباری بی‌هویت و افتتاح کارت‌های بانکی بی‌هویت است و این مسئله روزانه در سطح استان کرمان قربانی می‌گیرد.

تلفن‌های اعتباری و کارت‌های بانکی بی‌هویت بستر کلاهبرداری‌ها است

هوشنگ پوررضاقلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار کرد: در استان کرمان با افزایش کلاهبرداری و سرقت کارت به کارت روبه‌رو هستیم و این افراد برای مجاب کردن طعمه خود از عنوان‌های مختلفی مانند مدیرکل، سردار سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و ... استفاده می‌کنند و در این نوع سرقت از افراد مختلف جامعه از فرد بی‌سواد کامل گرفته تا پزشک مورد تهاجم قرار می‌گیرند.

پزشکان گروه اصلی هدف کلاهبرداری‌های کارت به کارت

وی ادامه داد: در حال حاضر گروه اصلی هدف کلاهبرداری‌های کارت به کارت پزشکان هستند که ما این مسئله را به نظام پزشکی استان کرمان و کشور و تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های سطح استان اعلام کرده‌ایم.

پوررضاقلی با اشاره به اینکه 95 درصد کارت‌های بانکی و تلفن‌هایی که از سوی کلاهبردار با مال‌باخته تماس گرفته می‌شود، جعلی است، افزود: بستر کلاهبرداری‌ها و سرقت‌های کارت به کارت تلفن‌های اعتباری بی‌هویت و افتتاح کارت‌های بانکی بی‌هویت است و این مسئله روزانه در سطح استان کرمان قربانی می‌گیرد.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان تصریح کرد: کلاهبرداری‌های حضوری و کارت به کارت 24 درصد در استان کرمان افزایش داشته و ضریب کلاهبرداری‌های کارت به کارت بیشتر است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر شیوه‌های سرقت نیز تغییر یافته است و در یک مورد استثنایی یک خانم بسیار شیک‌پوش با برقراری ارتباط با زنان مرفه در آرایشگاه‌های زنانه اقدام به جلب اعتماد آن‌ها و برقراری ارتباط خانوادگی می‌کند.

پوررضاقلی عنوان کرد: این سارق با استفاده از موقعیت، اقدام به ساخت کلید منازل طعمه‌های خود می‌کرده و با توجه به اطلاعاتی که از زمان ورود و خروج صاحبان منازل در اختیار داشته است در آرامش کامل سرقت را انجام می‌داده و هر یک از طعمه‌های خود را از جاهای مختلف شهر انتخاب کرده و در نهایت به سه منزل دستبرد زده است.

اعتراف 2 سارق به 22 فقره سرقت در کرمان

وی گفت: 2 نفر سارق در ماه گذشته در کرمان شناسایی شدند که این افراد در حوالی دستگاه‌های عابر بانک‌ها می‌ایستادند و افرادی که از عابربانک پول می‌گرفتند، شناسایی و آن‌ها را تعقیب و در یک نقطه خلوت به طعمه حمله می‌کردند و پول‌ها را به سرقت می‌بردند و در مجموع به 22 فقره سرقت اعتراف کردند.

پوررضاقلی عنوان کرد: 2 نفر افغانی که سیم‌های کابل برق را در ساعات بامداد به سرقت می‌بردند و در ضایعاتی‌ها به فروش می‌رساندند، دستگیر شدند و به 22 فقره سرقت نیز اعتراف کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی کرمان تصریح کرد: همچنین باند هفت نفره در شهر کرمان که اقدام به سرقت 16 دستگاه زامیاد در چهار ماه گذشته کرده بودند، دستگیر شدند و این باند به سرقت چهار دستگاه موتورسیکلت و 12 فقره سرقت آهن‌آلات اعتراف کردند و پنج نفر مالخر در این زمینه دستگیر شدند.

انتهای پیام/80018/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول