اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی تربت حیدریه خبر داد

کلاهبرداری 50 میلیونی با وعده سفر به عتبات عالیات

فرمانده انتظامی تربت حیدریه از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری 50 میلیون ریالی با وعده سفر به عتبات عالیات خبر داد.

کلاهبرداری 50 میلیونی با وعده سفر به عتبات عالیات

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، محمد امین شاهرخی عصر امروز در تشریح این خبر به خبرنگاران اظهار کرد: در پی کلاهبرداری اینترنتی از چهار شهروند در تربت حیدریه، موضوع در دستور کار تیمی از مأموران پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان اظهار کردند که چند روز قبل پیامکی تحت عنوان «مژده مژده شما برنده هزینه سفر کربلای معلی شده‌اید» دریافت کرده‌اند که دقایقی پس از دریافت پیامک نیز شخصی از شماره دیگری با آنها تماس گرفته و اعلام می‌دارد که شما برنده 3 میلیون تومان هزینه سفر کربلای معلی شده‌اید و با این بهانه افراد را به دستگاه خودپرداز هدایت و پس از دریافت اطلاعات کارت بانکی از حساب‌های آنها از طریق اینترنت یا کارت به کارت برداشت می‌کند.

شاهرخی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی فنی با جمع‌آوری مستندات موجود توانستند متهم این چهار پرونده را در شهر تهران شناسایی و با کمک پلیس فتای تهران بزرگ در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی تربت حیدریه آموزش و آگاه‌سازی از تهدیدات سایبری را یک وظیفه همگانی و عمومی عنوان کرد و گفت: جلوگیری از قربانی شدن و مورد بزه قرار گرفتن افراد در محیط‌های اینترنتی رویکردی است که به طوری جدی توسط پلیس فتای این فرماندهی دنبال می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی ارگان‌ها و نهادها، مدارس، مساجد و مراکز دولتی و شرکت‌های خصوصی می‌توانند به منظور حضور کارشناسان متخصص پلیس فتا و ارائه آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم در خصوص جرایم و تهدیدات سایبری با شماره تلفن 2185657 تماس بگیرند.

انتهای پیام/2202/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول