اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

کشف کلاهبرداری 30 میلیارد ریالی اینترنتی توسط پلیس فتای اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی به ارزش 30 میلیارد ریال توسط کارآگاهان پلیس فتای این فرماندهی خبر داد.

کشف کلاهبرداری 30 میلیارد ریالی اینترنتی توسط پلیس فتای اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی در خصوص عملکرد 9 ماه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این استان، اظهار داشت: خوشبختانه با همت و تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر کارشناسان و کارآگاهان این پلیس در زمینه کشف و پیگیری جرایم سایبری طی 9 ماه گذشته 82 درصد از این پرونده‌ها کشف و مجرمان اینترنتی این پرونده ها به محاکم قضایی تحویل داده شدند.

کشف 30 میلیارد کلاهبرداری اینترنتی

وی ادامه داد: 55 درصد از پرونده‌های سایبری کشف‌شده توسط پلیس فتا مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان و کلاه‌برداری اینترنتی به‌ویژه کلاه‌برداری موسوم به کلاه‌برداری نیجریه بود که مجموع کلاه‌برداری‌ها بالغ بر 30 میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با هشدار به شهروندان و کاربران اینترنتی در خصوص کلاه‌برداری نیجریه‌ای، عنوان داشت: از بین کلاه‌برداری های اینترنتی صورت گرفته بالغ بر 5/2 میلیارد تومان مربوط به کلاه‌برداری نیجریه‌ای بوده است.

این مسئول عنوان داشت: در کلاه‌برداری نیجریه‌ای فرد کلاه‌بردار با به‌دست آوردن و هک و نفوذ به ایمیل فرد تاجری که با کشورهای خارجی از طریق ایمیل مبادلات مالی و تجاری انجام می‌دهد ایمیل های افرادی که با او در معامله هستند را به‌دست آورده و اقدام به ارسال ایمیلی می‌کند و شماره‌حساب خود را بجای شماره‌حساب فرد قربانی جایگزین می‌نماید و بدین ترتیب تجاری که با وی در ارتباط هستند و معامله انجام می‌دهند به‌جای واریز پول به حساب او آن را به حساب فرد کلاه‌بردار ارسال می‌کنند.

رسیدگی به 8 پرونده در خصوص جرائم «وی چت»

آقاخانی به آسیب‌ها و تهدیدات نرم‌افزار جدیدی به نام وی چت در نسل جدید گوشی‌های تلفن همراه اشاره کرد و عنوان داشت: ابزارهای جدید به همان میزان که می‌توانند تسهیل‌کننده بسیاری از مشکلات ارتباطی باشند، در صورت عدم استفاده صحیح نیز می‌توانند به تهدیدی برای کاربران آنها تبدیل شوند و باید در این زمینه بیشتر از همیشه هوشیار باشند.

این مقام انتظامی از رسیدگی به هشت پرونده در خصوص جرائم وی چت خبر داد و بیان داشت: بیشتر این پرونده‌ها مربوط به افشای اطلاعات شخصی و تصاویر خصوصی بدون اطلاع کاربر بوده که با شکایت افراد قربانی سریعاً پیگیری و مجرمانی که در این زمینه فعالیت داشتند دستگیر شدند.

آگاه‌سازی از تهدیدات سایبری باید همگانی شود

فرمانده انتظامی استان اصفهان، آموزش و آگاه‌سازی از تهدیدات سایبری را یک وظیفه همگانی و عمومی عنوان کرد و با بیان اینکه باید این آموزش‌ها در سطح مدارس و مراکز عمومی تدریس شود، اظهار کرد: جلوگیری از قربانی شدن و مورد بزه قرار گرفتن افراد در محیط های اینترنتی رویکردی است که به‌طوری جدی توسط پلیس فتای استان دنبال می‌شود.

آقاخانی خاطرنشان کرد: طی 9 ماهه امسال بیش از 70 جلسه آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز دولتی برگزارشده و نزدیک به 30 هزار سی دی و 10 هزار بروشور آموزشی در بین شهروندان توزیع شده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: تمامی ترجمان‌ها و نهادها، مدارس، مساجد و مراکز دولتی و شرکت‌های خصوصی می‌توانند به‌منظور حضور کارشناسان متخصص پلیس فتا و ارائه آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم در خصوص جرائم و تهدیدات سایبری با این پلیس نامه‌نگاری کرده و یا با شماره تلفن 2184355 تماس بگیرند.

انتهای پیام/2301/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول